مسئولین می دانستند که فرح پول منتظر مذاکره کنندگان است

مسئولین می دانستند که فرح پول منتظر مذاکره کنندگان است

روز جدید یک نماینده مجلس گفت: کسانی که الان جواب می دهند معتقدند فرح پول منتظر مذاکره کنندگان بوده است اما حالا خودشان پای میز مذاکره نشسته اند و هیچکس اعتراضی ندارد.

مسعود پزشکیان گفت: آنهایی که معتقدند انقلابی ترند و به دولت قبل گفتند مذاکره را رها کن و به توده مردم بچسب، پس اگر حق با آنهاست، توده مردم را الان و اگر باور کردند، رنگ کنند. سر میز مذاکره نشستند، اما به نظر من باید مذاکرات را ادامه دهند تا بتوانند مشکلات دیگران را حل کنند، صادرات و تولید داخلی را راه اندازی کنند، از طرفی اگر نتوانند همه را جذب کنند تا در کشور مشارکت کنند و فقط کار کنند. با یک گروه و جناح خاص، قطعا در آینده مشکلاتی وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید: «اسوبس الناس أن الاطرکو أنه الانونونه و لا یئون و…» خداوند فرمود. همانا ما کسانى را که پیش از آنان بودند آزمودیم تا خدا راست و دروغگویان را بشناسد. [نیز] “واضح است.” به همین دلیل مسئولان باید با مردم صادق باشند. در دولت قبل مسائل مربوط به نقل و انتقال ارز وجود داشت، اما سوال اینجاست که قبلا دلار را چگونه جابجا می کردیم، حالا می گوییم دولت قبل 18 میلیارد دلار خورد و گرفت! روش هم همین است و می خواستند شعله های بازار را کم کنند اما چون ارز پشت آن وارد کشور نمی شد صدای اعتراض بلند شد در حالی که قبل از آن هر ارزی وارد کشور می شد آن را به بازار تزریق می کردند. حالا در مورد این همه ارزی که وارد کشور شده، یک نفر اعلام کند کجا خرج شده و چه دستاورد قابل توجهی با این همه ارز داشته ایم؟

پزشکان با تاکید بر لزوم صداقت مسئولان با مردم، گفتند: باید با مردم و با خودمان صادق باشیم چرا که جامعه به صداقت ما و دروغگویی های ما پی می برد. حالا مسئولان فکر می کردند فرح پول منتظر مذاکره کنندگان است اما حالا خودشان پای میز مذاکره نشسته اند و هیچکس اعتراضی نمی کند. البته من موافق مذاکرات هستم زیرا معتقدم باید مشکلات خود را با دنیا حل کنیم.

وی گفت: دولت بدون در نظر گرفتن منابع کشور نمی تواند مطالبات مردم و مجلس را محقق کند اما مجلس گاهی بدون توجه به بار مالی طرح هایی را تصویب می کند که چالش هایی را ایجاد می کند. این بین دولت و مجلس است، چون اصلا پولی برای اجرای این طرح ها وجود ندارد. کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته با کمبود منابع مالی مواجه هستند و 50 تا 60 درصد منابع کمیاب را به دلیل تصمیمات اشتباه از دست می دهند و این در کشور ما در حال رخ دادن است.

برای حل مشکلات کشور باید همه گروه ها، جناح ها و افراد شایسته و توانمند را در اداره کشور مشارکت دهیم تا مشکلاتمان حل شود، اما اگر فکر کنیم کشور یعنی «ما» و کسانی که با ما نیستند. او گفت، قطعاً باید بازنشسته شوند. هر روز که می گذرد وضعیت بدتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید