بودجه یک میلیاردی برای حمایت از تشکل های مردم نهاد کرمان توسط شهرداری تصویب شده است


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905510

بنا به درخواست بسیاری از نهادها و سازمان ها تا پایان آبان ماه تصویب شد که تابلوهای تبلیغاتی بلااستفاده و بلااستفاده توسط معاونت فرهنگی شهرداری و برای استفاده عادلانه و تعادل در این امر از دستگاه های اجرایی خارج شود. موضوع در دست سایر نهادها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش « راه آرمان » شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر کرمان با حضور حداکثری اعضای شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد امینی زاده رئیس کمیته حقوقی، نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر کرمان به سوالاتی در خصوص مصوبات امروز و درخواست های شهرداری از شورا اشاره کرد.

وی ادامه داد: شهردار طی نامه ای خواستار تغییر در بودجه شهرداری با اعمال 7 فقره شده است و در این نامه 4 فقره مربوط به کاهش مبلغ از بودجه و افزایش سه بند دیگر از محل بودجه است. بودجه. مشخص شده است.

امین زاده تاکید کرد: شهرداری از چندین ردیف بودجه مربوط به خرید ماشین آلات، شماره 29، صندوق پژوهش و فرهنگ شهرداری و همچنین عناوینی مانند کمک مالی به شهرداری درخواست کسر 3 میلیارد و 200 هزار تومان کرده است. سازمان های مردمی موسسه ای که رقم ریالی آن صفر بوده، تجهیزات و بازسازی ساختمان متعلق به شهرداری در کوی بلال، هزینه برق و تلفکس و اجاره های جاری در شهرداری باید توزیع شود.

محمد امینی زاده، رئیس کمیته حقوقی، نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه کمک به سازمان های مردم نهاد موافقت شده است، در حالی که با مابقی بندها و مطالبات موافقت نشده و در حال بررسی است، گفت:

حسین چناریان رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه سخنان محمد امین زاده گفت: شهرداری یک میلیارد و 500 تومان برای حمایت از کودکان دارای معلولیت ذهنی تعهد کرده است چرا که این کودکان که تعداد آنها حتی به 50 نفر هم نمی رسد. آنها برای رفت و آمد به مدرسه مشکل دارند، زیرا شهرداری قول مساعدت و همکاری داده است که هنوز محقق نشده است، بنابراین این همکاری با این مصوبه میسر می شود.

در این جلسه مصوب شد تا سقف یک میلیارد و 500 تومان از سوی شهرداری برای حمایت از سازمان های مردم نهاد به ردیف بودجه این موضوع اضافه شود.

محمد امینی زاده رئیس کمیته حقوقی، نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: شهرداری نیز 7 درخواست عمرانی به شورا ارائه کرده است که شامل قطعه 8 شهید سلیمانی، تکمیل باغ رستوران جنگل قائم، ساخت و ساز شهربازی جدید در سعادت آباد احداث کارخانه علم و فناوری ماهان، احداث مجتمع تجاری پزشکی فردوسی، محیط زیست و فرآوری خوراک دام و دام، مجتمع تجاری میدان شهدا که تنها با سه مورد آن موافقت شد.

وی ادامه داد: با مزایده قطعه 8 شهید سلمیانی به مبلغ 500 میلیارد تومان، پارکینگ شهرداری در میدان عاشورا 500 میلیارد تومان با حق بهره مندی از شهرداری به متراژ زمین 42 هزار مربع به سرمایه گذار آورده است. متر و اجرای طرح مجتمع تجاری حمزه و با طبقات مجاز 12 و 40 درصدی حق السهم شهرداری و سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی موافقت شده است.

امین زاده به مصوبات شهرداری در سال گذشته در خصوص احداث 7 حلقه چاه توسط شرکت حفاری دی شخان آسیا با 2 میلیارد سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3 حلقه چاه به دلیل مشکلاتی از جمله فرونشست خاک به سطح سنگ رسید. و… باید تفاوتی داشته باشیم که میزان حفاری از 150 متر به 170 متر افزایش یابد.

وی در ادامه به جرم سوزاندن 23 اصله درخت زنده در اتوبان امام خمینی (ره) در روز دوم شهریور 1400 اشاره کرد و گفت: این فرد به دلیل ناتوانی در پرداخت و مشکلات روحی و روانی با ارائه پرونده پزشکی در بیمارستان بستری شد. بیمارستان از طرف وکیل دبه شورا مطالبه پرداخت بدهی خود را مطرح کرده است.

در این نشست عمومی موضوع بیلبوردهای شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و محمد امینی زاده رئیس کمیته حقوقی، نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: بیلبوردهای شهری در اختیار نهادها و سازمان هایی قرار می گیرد که دارای شخصیت فرهنگی هستند، اما این بیلبوردها با هدف تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است بدون هیچ هزینه ای در اختیار این موسسه قرار گیرد، در حالی که این بیلبوردها در برخی جاها غیرقابل استفاده هستند، زیرا محل اجرای طرح قابل رویت نبوده و ماه هاست که برخی از پلان های آنها تغییر نکرده است.

امین زاده در این جلسه اظهار داشت: مصوب شد با توجه به درخواست بسیاری از نهادها و سازمان ها برای استفاده از تلویزیون های شهری تا پایان آبان ماه، بیلبوردهای غیرقابل استفاده و آن هایی که مورد استفاده دستگاه های اجرایی قرار نگرفت، توسط معاون فرهنگی، شهرداری آن را جمع آوری و برای استفاده منصفانه و تعادل در این امر در اختیار سایر نهادها قرار می دهد.

آخرین موضوعی که در جلسه علنی شورای شهر کرمان مطرح شد؛ نظارت جدی و مستمر بر پارکینگ های شهری وجود داشت.

فتح الله مویدی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، گفت که مردم از مواردی مانند زباله جمع کن، سد معبر و میزان نامشخص هزینه پارکینگ شکایت دارند. توالت هایی که نمی دانند چه کسی مسئول است بسیار ناراحت هستند. از شما شهردار انتظار داریم زیرک تر باشید.

محمود بابایی نیز در سخنانی مثبت اظهار داشت: نرخ مصوب پارکینگ ها در معرض دید کاربران قرار گیرد، از دستگاه های کارتخوان استفاده شود و از پرداخت نقدی خودداری شود که تا رفع مشکل شهردار تصمیم گیری شد. و نتایج آن را به سرعت به شورا گزارش دهد.

در پایان منصور ایرانمنش رئیس کمیته عمران و شهرسازی شورا به برنامه های باقیمانده در شورا اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو سال است که مسیر پیاده روی میدان شور مطرح شده اما پس از گذشت دو سال هنوز اجرایی نشده است. و با توجه به زمان نیاز مطالعات ترافیکی جدید است و شهرداری باید مطالعاتی را در این زمینه آغاز کند.

وی همچنین به طرح سه راهی سیلوز اشاره کرد و گفت: طرح اتخاذ شده برای این قطعه یک سناریوی اصلاح هندسی است که مشکل ترافیک را نیز حل می کند و مردم الله آباد نیز خواستار نصب پل بر روی آن شده اند. محور بلوار مهر 24 جهت تردد دانشجویان اعلام کرده اند که بررسی نقشه های اعلامی این محدوده خاص و اعتبارات نصب آن ضروری است.

شایان ذکر است این بار در شورای شهرداری بحث خرید سریعتر ماشین آلات و سیستم های اطفای حریق مدرن مطرح شد و اعضا از شهردار خواستند چابکی بیشتری در برنامه های اجرا شده داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید