بورل: پاسخ های تهران کمکی به معامله نکرد/ پیشنهاد من بهترین راه است

بورل: پاسخ های تهران کمکی به معامله نکرد/ پیشنهاد من بهترین راه است

در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حالی که اصرار داشت راهی بهتر از متن پیشنهادی توافق هسته‌ای او وجود ندارد، گفت که پاسخ‌های تهران به توافق کمکی نکرده است.

بورل دقایقی پیش پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک گفت: پاسخ های ایران کمکی به حصول نتیجه نمی کند. [در مذاکرات وین] نه”.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: هیچ چیز جدیدی در پرونده هسته ای ایران وجود ندارد و من انتظار ندارم در این هفته اتفاق جدیدی بیفتد.

این مقام اروپایی درباره متن پیش نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق در مذاکرات وین گفت: پیشنهاد من برای احیای توافق هسته ای ایران روی میز خواهد ماند و راه حلی بهتر از آن نمی بینم.

بورل که چندین هفته است رویکرد دیپلماتیک را کنار گذاشته و نقش پلیس بد در مذاکرات ایران را حتی قویتر از فرانسه بازی کرده است، گفت: ما هنوز به نتیجه نهایی در مورد توافق هسته ای با ایران نزدیک هستیم و باید این را ببینید در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین گفتگو کرده اند.

بورل پیشتر در مصاحبه با مجله پالتیکو، دیدار با رئیس جمهور ایران در نیویورک برای دستیابی به توافق بر سر موضوع مذاکرات وین را بیهوده دانسته و مدعی شده بود که از نظر وی امکان پیشرفت در این مورد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید