بوروکراسی اداری ستون فقرات تولیدکنندگان را شکست


ساعت: 14:47
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920056

سردار خرمدل گفت: خود تحریمی های داخلی و بروکراسی اداری بیش از حد کمر تولیدکنندگان را شکسته و مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان را خسته کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ۱۴ دی ماه در اردوگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل امنیت غذایی یکی از جدی ترین مشکلات امروز است، مشکلاتی که جامعه بشری با آن مواجه است واقعاً اتفاقات خوبی است که در بخش کشاورزی آغاز شده است که از حمایت کامل سپاه برخوردار است.

سردار حمید خرم دل فرمانده قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با حضور در شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان و پس از استماع گزارش سیدعلی معتمدی پور معاون دوم این قرارگاه گفت: امروز گزارش امیدوارکننده‌ای شنیده شد و واقعاً کار بزرگی در حال انجام است.» انجام شده است که منجر به تحولات اساسی در بخش کشاورزی می‌شود؛ برخی از این برنامه‌ها نهایی شده، برخی در دستور کار قرار دارند و برخی در حال پیشرفت هستند.

فرمانده فتح کهگیلویه و بویار احمد افزود: این استان شرایط کار برای مردم دارد اما مشکل جدی در بدنه اداری همه دستگاه ها مستندسازی و طولانی و پیچیده بودن پروانه ها و درخواست ها است.

سردار خرم دل ادامه داد: واقعیت این است که خود تحریمی های داخلی و بریدگی های اداری کمر تولیدکنندگان را شکسته و مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان را خسته کرده است.


03126b72 d5f7 438a b75d c8422da7cbc3 خبر خاکستری

وی گفت: با این کارهای خوبی که در جهاد شروع شده و من مشاهده و دیده ام، اگر آقای معتمدی پور بتواند این بروکراسی اداری را در اداره تحت مدیریت خود کم کند و بشکند باید مدال بگیرد. زیرا اکثریت مخاطبان این سازمان عشایر و روستایی هستند که نیاز به حمایت دارند.

این فرمانده ارشد سپاه با ذکر نمونه ای از این مانع بزرگ بر سر راه دادرسی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی از نزدیکان خود را می شناسم که دو سال متواری بود. او به این راحتی نگذاشت و بالاخره خسته شد و کار را رها کرد! بنابراین بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مولد و اشتغال زا باید در دوره جدید از این پیچیدگی های اداری و تشریفات اداری رها شود.

سردار خرم دل با اشاره به پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سرمایه گذاری تعاونی در حوزه تولید، تصریح کرد: بنیاد تعاون سپاه پاسداران را برای سرمایه گذاری به استان می آوریم و این کار نیاز فعلی است. کشاورزی استان در تمامی شاخه ها و زیرشاخه های آن.

وی تصریح کرد: باید تشخیص داد که جهاد کشاورزی در حال فعالیت است، برای آنچه که برعهده گرفته، برنامه عملیاتی و علمی ارائه کرده و در امنیت غذایی ماموریت سنگینی دارد، بنابراین سپاه با محوریت سازمان بسیج جامعه کشاورزی لزوما این بخش کشاورزی و سیاست های اجرایی آن است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران انجام خواهیم داد.


9ab5ee38 347f 4898 95d6 945b680a8108 خبر خاکستری

فرمانده سپاه فتح ادامه داد: ایجاد زنجیره های تولید و سیاست احداث مجتمع های تولیدی در کنار موفقیت های سازمان جهاد کشاورزی در دو برنامه اصلی نظام یعنی. کشاورزی قراردادی و طرح جهش تولید، با توجه به نقشی که در ایجاد اشتغال دارد، با ارزش و امیدوارکننده و پشتیبان برنامه های این بخش است و درآمد ضروری است.

سید علی معتمدی پور در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح که در تمامی بحران ها و مشکلات در طرح جهش در تولید دیم و محصولات استراتژیک همکاری کردند. و غیره وی در گزارشی امیدوارکننده به تشریح برنامه جزئی خود برای دستیابی به رشد اقتصادی 9.7 درصدی پرداخت و گفت: برای رسیدن به این مهم ساعت ها کار کارشناسی شده است و این برنامه در اتاق فکر کارشناسی تدوین شده و با پشتوانه اجرایی از نظر علمی معتبر ارائه شده است. اما در واقع ما از حمایت مقامات عالی استان برخورداریم و در راس آنها فرمانده ارتش و استاندار دقیق و پیگیر این استان هستیم.

لازم به ذکر است کشف بیش از 3.5 هزار تن و برداشت بیش از 6.5 هزار تن سردخانه، احداث بیش از 130 هکتار زیرساخت گلخانه ای، ایجاد مجتمع های تولیدی در دامپروری، شیلات و گلخانه، احداث اولین گلخانه زغال اخته، آبیاری هزاران هکتار باران، راه اندازی زنجیره کامل تولید مرغ در دشت لیستر گچساران، راه اندازی اولین کارخانه خوراک آبزیان، مقام اول استان در قرارداد ملی گندم طرح زراعت و طرح افزایش تولید در دیم و ده ها خبر خوب دیگر بخشی از گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی به فرمانده سپاه فتح استان بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید