بوی بد تهران در روزهای سرد سال/ شهرداری می گوید به ما مربوط نیست!

بوی بد تهران در روزهای سرد سال/ شهرداری می گوید به ما مربوط نیست!

روز جدید یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در تحقیقی که اخیراً در مورد علل بوی بد در تهران منتشر شده، آمده است که معمولاً در فصل سرد سال و در مناطقی از شهر تهران واقع در جنوب و مرکز، بوی بد می‌تواند ایجاد شود. علت این امر وزش بادهای جنوبی است، بادی که از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت تهران می وزد.

لیلا شوقی: پایتخت نشینان با شروع فصل پاییز و زمستان در تهران عادت کرده اند شاهد حوادثی مکرر باشند که یکی از مهم ترین آن ها حس بوی بد فاضلاب شهر است که از قضا همیشه در سرما افزایش می یابد. فصل ها در هر منطقه از تهران برای ساکنان تهران شناخته شده است. با وجود تداوم بوی نامطبوع برای سالیان متمادی، مشکل بو حل نشده است، بنابراین بوی نامطبوع در زمستان و پاییز یکی از ویژگی های شهری مانند تهران است. اگرچه کارشناسان علت بوی فاضلاب تهران را سوءمدیریت شهر می دانند، اما یکی از اعضای شورای شهر تهران، شرکت آبفای شهر و کارخانه های اطراف پایتخت را مقصر اصلی می داند.

اولین بار در آبان ماه ۱۳۹۶ بود که ناگهان بوی فاضلاب شهر به مشام تهرانی ها رسید و به معضلی جدی تبدیل شد. در عین حال شبکه فاضلاب، مرکز آرادکو و کارخانه های سوخت سوز از دلایل بوی بد فاضلاب این شهر عنوان شد. اما دلایل ذکر شده برطرف نشد، بنابراین همه ساله در ماه های آبان و آذر که هوا خنک می شود و شهر رنگ پاییز و زمستان می گیرد، بوی بد سایه نامطبوع خود را بر سر ساکنان می اندازد. پایتخت.

دولت شهر فراموش شده

بوی بد تهران چند سالی است که با وجود نارضایتی شهروندان میهمان ساکنان این شهر است، اما به نظر می رسد عزم جدی برای از بین بردن منابع بدبو وجود ندارد. محمدعلی پورنیا کارشناس شهری در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به افزایش بوی بد در تهران در فصول سرد سال گفت: مدیریت شهری تهران در زمینه فاضلاب مشکل جدی دارد و در در این منطقه مدیران شهری کار دقیق و درستی انجام نداده اند و به همین دلیل شهری بالغ بر 8 میلیون نفر همواره با مشکلات زباله، فاضلاب و بازیافت دست و پنجه نرم می کنند. و همه اینها باعث شده است که پایتخت تهران شاهد انباشت فاضلاب، زباله و بوی بد باشد.

وی البته به زیرساخت های نامناسب فاضلاب شهر نیز توجه می کند و توضیح می دهد: «چند سال پیش طرحی به نام یکپارچه سازی فاضلاب شهری راه اندازی شد و تصمیم بر این شد که سیستم جمع آوری فاضلاب در شهر تهران اجرا شود. حتی برای اجرای این طرح از شهروندان پول دریافت شد و شرکت ها نیز وارد عمل شدند. اما در عمل پس از بارش باران و برف و در فصل سرد سال، بار دیگر بوی تعفن فاضلاب تهران را پر کرد».

این کارشناس شهری معتقد است: شرکت ها در طرح تجمیع میلیاردها تومان درآمد داشتند اما از مصالح بی کیفیت استفاده می کردند یا به گونه ای کار را اجرا می کردند که مثلاً شیب تخلیه فاضلاب مناسب نبود یا خط لوله معیوب بود. و همه اینها” این مسئله مشکلات فاضلاب شهر را حل کرد که مشکلات بیشتری را اضافه کرد.

پورنیا می گوید: «مشکل بوی بد فاضلاب شهری هم به مدیریت شهری و هم به زیرساخت های ناکافی برمی گردد. زیرا به نام طرح علمی در عمل طرحی غیرعلمی اجرا می شود. در واقع مدیریت محیط شهری در اجرا عقب افتاده و از منابع مالی، انرژی و امکانات به صورت نادرست و به صورت نامطلوب و غیرکارشناسی استفاده می شود.

ما مسئول نیستیم

شادی مالکی معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پسماند تهران با صحبت از زباله و پسماند و بوی بد فاضلاب همه نگاه ها به شهرداری تهران دوخته شده است اما در گفتگو با خبرآنلاین تاکید می کند که مشکلات فاضلاب پایتخت وصل شده است. به شهرداری نمی تواند

مهدی بابایی یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران مسئول بوی بد شهر نیست، گفت: وی به مطالعه سازمان محیط زیست استان تهران اشاره می کند: «در تحقیقی که اخیراً در مورد علل بوی بد در تهران منتشر شده، آمده است که معمولاً در فصل سرد سال و در مناطقی از تهران واقع در جنوب و مرکز، آن می تواند بوی بد وجود دارد. دلیل این امر وزش بادهای جنوبی است، بادی که از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت تهران می وزد.

باد جنوب بوی نامطبوع فاضلاب و زباله های دامداری ها، شرکت های لبنی و پسماندهای شهری را به تهران می آورد و به همین دلیل در فصل سرما همه جا را بو می دهد. بابایی البته تاکید می کند که منشأ این بو در محدوده اداری شهری تهران نیست و به همین دلیل مسئولان شهری برای رفع آن کاری نمی توانند انجام دهند. اگرچه سازمان محیط زیست تهران برای رفع این مشکل کمپی با حضور شهرداری تهران ایجاد کرد و حتی شهرداری اقداماتی از جمله کمک به دفع زباله و زباله این کارخانه ها و شرکت ها را انجام داد، اما بوی بد همچنان گریبان ساکنان را گرفته است. پایتخت.از تهران نگرفتند.

سال‌هاست که منابع خارجی تهران عامل آلودگی هوا و بوی فاضلاب عنوان می‌شوند. سوال اینجاست که زیرساخت های شهر چقدر در این بوی بد مقصر هستند؟ یکی از اعضای شورای شهر تهران معتقد است از جمله زیرساخت های شهر تهران بسیار مناسب است و تا 80 درصد تعمیرات آن انجام شده و بسیاری از ایرادات آن در طرح یکپارچه سازی فاضلاب اصلاح شده است. با این حال وی شرکت آبفای تهران را مسئول برخورد با فاضلاب شهر و بوی بد آن می داند. شرکتی که مدیرانش علیرغم پیگیری های مستمر تا زمان نگارش این گزارش، پاسخی به سوالات خبرآنلاین در خصوص علل بوی بد در تهران ندادند، بنابراین راه حل مشکل بوی فاضلاب شهر حل نشده باقی مانده است. رمز و راز

دیدگاهتان را بنویسید