بیانات مهم آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب و پرهیز از خشونت

بیانات مهم آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب و پرهیز از خشونت

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: نیروی انتظامی از یک سو موظف به برخورد قاطع با اخلال گران نظم و مفسد و از سوی دیگر محبت و رحمت و رعایت شئونات اسلامی و تلفیق اینها است. دو نمی خواهد کار آسانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) و سال نو، اظهار داشت: قم شهری جداگانه و متعلق به جامعه شیعه است و می گوید: قم مرکز علم است. و مذهب جهان تشیع است. بیش از 80 هزار طلبه در مقاطع مختلف به تحصیل علوم دینی می پردازند.

به گزارش شفقنا، وی شرایط قم را حساس می داند و می افزاید: دشمنان با آلوده کردن جوانان قم به مواد مخدر و سایر مفاسد اخلاقی در صدد تخریب چهره قم هستند که به دلیل حمله به قم وظایف شما را دو چندان می کند و ضربه ای است به مردم. دنیای شیعه

آیت الله مکارم شیرازی بر تمایل حوزه علمیه برای همکاری با نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: حوزه می تواند در زمینه های مختلف به ویژه در بحث حجاب با پلیس همکاری کند.

وی با اشاره به خطیر بودن وظایف پلیس گفت: پلیس از یک سو موظف است با اخلال گران نظم و مفسد مردم برخورد قاطع داشته باشد و از سوی دیگر اتهام محبت و رحمت و مهرورزی به آنان وارد شود. رعایت شئونات اسلامی و جمع این دو امر کار آسانی نخواهد بود.

وی حجاب را واجب دانسته و می افزاید: از سوی دیگر این عمل نباید با خشونت همراه باشد زیرا بهانه ای برای دشمنان و مخالفان می شود.

وی با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام تاکید کرد: باید به این ایام احترام گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، امکانات مسجد مقدس جمکران را برای خیل عظیم ارادتمندان معظم له کافی ندانست و بر تامین امکانات بیشتر تاکید کرد.