بیانیه جبهه اصلاحات چهارمحال و بختیاری در واکنش به حوادث تلخ اخیر

بیانیه جبهه اصلاحات چهارمحال و بختیاری در واکنش به حوادث تلخ اخیر

روز جدید : جبهه اصلاحات ولایت ضمن مخالفت با تخریب اموال عمومی، صراحتاً درگیری های امنیتی و وحشیانه با مردم در روزهای اخیر را محکوم می کند و دلسوزانه هشدار می دهد که رویه حاکمیتی تنها به حل موقت مشکل کمک نمی کند. مشکل است، اما در درازمدت شکاف بین دولت و ملت را بیشتر کرده و بحران‌ها را عمیق‌تر می‌کند.

جبهه استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای به تحولات اخیر استان واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بزرگواران استان چهارمحال و بختیاری
مسئولین محترم استانی و کشوری

در روزهای اخیر شاهد حوادث تلخ و خونینی در شهرهای مختلف استان بوده ایم. این در حالی است که مردم عزیز چهارمحال و بختیاری از نهضت مشروطیت تا به امروز پیشگام نهضت های ملی آزادیبخش بوده و برای استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی و تحقق حاکمیت ملت بر خود فداکاری های زیادی کرده اند. سرنوشت هزاران شهید، جانباز و آزاده جان خود را فدای کشور کرده اند. این افراد با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، در برابر ناملایمات مختلف چنان خویشتن داری و صبر از خود نشان داده اند که شایسته تقدیر است.

ریشه حوادث تلخ چند روز اخیر را باید در فشارهای اقتصادی و تورمی عظیمی که گریبانگیر مردم ایران شده و وضعیت سخت اقتصادی مردم استان از نظر فقر، بیکاری، درآمد خانوار و … کشور باشد. . بدیهی است که به دنبال دارد.

با این مردم نجیب و محترمی که به خیابان ها ریختند و نفرت خود را از انباشت ناکارآمدی در دولت های مختلف بعد از انقلاب و سیاست های غلط اقتصادی در دولت فعلی ابراز کردند، چه باید کرد؟ آیا اعتراض به ناکارآمدی باید با خشونت مواجه شود؟ آیا ممانعت از شکل گیری هرگونه اعتراض و خفه کردن اعتراضات مردم بذر تصمیم است؟

جبهه اصلاحات ولایت در مخالفت با تخریب اموال عمومی، سرکوب امنیتی و خشونت آمیز علیه مردم در روزهای اخیر را به شدت محکوم کرده و دلسوزانه هشدار می دهد که رویه حاکمیت تنها به طور موقت موضوع را روشن می کند و بیشتر. کمکی به حل مشکل نمی کند، اما در درازمدت شکاف بین دولت و ملت را بیشتر می کند و بحران ها را عمیق تر می کند.

سوال ما از مسئولان و حامیان استانی و کشوری در سطح کشور این است که آیا در چهار دهه گذشته توانسته ایم ظرفیت اصل ۲۷ قانون اساسی را بر اساس آزادی تجمعات و ترددهای سیاسی نهادینه کنیم تا مردم به تدریج اعتراض کنند؟ و وارد ساختن آن به ساختار سیاسی و یا مسدود شدن قواعد نهادی در نظام سیاسی کشور مانع از آن شد و عواقب چنین خونریزی هایی را در پی داشت! از دیدگاه ما، تغییر نگرش امنیتی نسبت به سیاست اجتماعی می تواند اولین گام برای عبور از بحران باشد. راهبرد انصاف در شرایط کنونی شنیدن صدای اعتراض شهروندانی است که با سیاست های نادرست و غیرملی جانشان به شدت آسیب دیده است و به جای نگاه امنیتی و با تجربه ملی و دانش انسانی گفت وگو کنیم. از خطرات مضر دوری کنید.

ما معتقدیم آزادسازی قیمت کالاها در شرایط سخت و نابهنجار تحریم های سرکوبگرانه که ستون فقرات اقتصاد کشور و مردم را خم کرده است بدون احراز پیش نیازهای لازم تصمیم درستی نیست و پیش نیاز موفقیت چنین سیاستی است. تنش زدایی و اصلاحات سیاسی.

بدیهی است تا زمانی که بر عدم استفاده از ظرفیت ساختار سیاسی برای پذیرش مسالمت آمیز و رهبری اعتراضات مردمی و تداوم رویکرد تقابلی در سیاست خارجی کشور اصرار داشته باشیم، چنین سیاست اقتصادی پایان نخواهد یافت زیرا بدون حمایت و پذیرش مردم. و بدون روابط رقابتی و غیر تقابلی در اقتصاد سیاسی بین‌المللی، اصلاحات اقتصادی محقق نمی‌شود و نمی‌شود.

ایشان در پایان جبهه اصلاحات ولایی دلسوزانه حاکمان را به صبر و خویشتن داری در مقابل مردم قدرشناس و همیشه سر صحنه که صاحبان اصلی کشور و ولی نعمتان مسئولین هستند فراخواند. تسلیت به قربانیان این حوادث و خانواده های آنها. دولتمردان نیز باید از تبلیغات انتخاباتی فاصله گرفته و مسئولیت پذیر باشند و ضمن ممانعت از امنیت استان با تامین امنیت شهروندان، جایگاهی را برای اظهار نظر منتقدان سیاست های جاری فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید