بیانیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص رویدادهای خوابگاهی

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تجمع غیرقانونی تعدادی از دانش آموزان در روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه سال جاری و اتفاقات پس از آن که منجر به جو سازی توسط برخی رسانه ها شد و به دلیل نگرانی و تماس های مکرر با به اطلاع خانواده‌های محترم دانشجویان سایر شهرستان‌ها می‌رساند: تجمع مذکور با حضور 70 تا 80 دانشجو از ساعت 12:30 ظهر روز چهارشنبه در مقابل سلف سرویس مرکزی این دانشگاه آغاز شد. همزمان با شروع این تجمع غیرقانونی و با توجه به هشدارهای قبلی و همچنین برای حفظ ایمنی و سلامت دانشجویان، اقداماتی از سوی ماموران حراست پردیس دانشگاه برای شناسایی و جلوگیری از حضور افراد غیر دانشجو در بین تجمعات انجام شد. که ترتیباتی وجود داشت.

همچنین در اولین دقایق این گردهمایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در جمع این افراد حضور داشت و در گفتگو با دانشجویان برخی از آنان نسبت به رعایت شرط ابراز نگرانی کردند. 2 دانشجو که در این راستا یادآور دانش آموزان عزیز می باشد. موضوع دستگیری این 2 نفر در خارج از دانشگاه توسط نهادهای امنیتی از چند روز گذشته تحت رصد دانشگاه بوده و این پیگیری ها تا نتیجه ادامه خواهد داشت.

پس از ساعت 14:00 و پس از خروج بخش قابل توجهی از طلاب از جماعت اولیه، هسته مرکزی جماعت که بیش از 30 نفر بود، محل اجتماع خود را از روبروی سلف سرویس به چ. ورودی پردیس دانشگاه و تجمع در همان محل تا ساعت 17 محل ادامه داد: در این مدت بلوار منتهی به ورودی دانشگاه برای جلوگیری از تردد شهروندان و کاهش خطرات احتمالی توسط پلیس مسدود شد. این افراد پس از ساعت 17 به سمت مجتمع خوابگاه دخترانه دانشگاه حرکت کرده و سپس با برداشتن سنگ و چوب به سمت مجتمع خوابگاه پسران شهید مسلم کیخا تغییر مسیر داده و پس از تعرض به چند نفر از نیروهای حراست دانشگاه و گرم شدن هوا، مسیر خود را تغییر دادند. وارد خوابگاه شدند و تعدادی از آنها که به نظر نمی رسید جزو دانشجویان این دانشگاه باشند نیز با سوء استفاده از تاریکی محل را ترک کردند.

وی با تکذیب شایعات نادرست مانند استفاده از آمبولانس برای جابجایی نیروهای امنیتی یا دستگیرشدگان و همچنین حمله به خوابگاه دخترانه به دانشجویانی که حضور نداشتند، بر اساس مطالب منتشر شده در فضای مجازی اعلام کرد. کارت دانشجویی و با همکاری مسئولین دانشگاه، دستگیرشدگان آزاد شدند و همانطور که گفته شد، موضوع دستگیرشدگان روزهای قبل نیز در حال پیگیری است.

به اطلاع خانواده‌های محترم می‌رسانم که در حال حاضر خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه در وضعیت عادی قرار دارند و مدیریت دانشگاه با تمام قوا متعهد به حفظ سلامت و ایمنی دانشجویان و در نتیجه با مساعدت فهیم و مسئول دانشگاه نیز تشکر کرد.

همچنین رئیس دانشگاه در ساعات اولیه عصر دیروز به منظور عدم تسلیم آخرین وضعیت دانشجویان ساکن در خوابگاه پسرانه شهید مسلم کیخا از این خوابگاه بازدید و سپس از سلف سرویس پسران بازدید کرد. و با دانش آموزان صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید