بیانیه مقتدی صدر به زبان فارسی با عنوان “نوادگان امام حسین”: زائران ایرانی باید قوانین میزبان را رعایت کنند.

بیانیه مقتدی صدر به زبان فارسی با عنوان “نوادگان امام حسین”: زائران ایرانی باید قوانین میزبان را رعایت کنند.

روز جدید سید مقتدی صدر در متنی که به فارسی و با امضای «نوادگان امام حسین» منتشر شد، زیارت اربعین را به زائران ایرانی یادآور شد.

در این متن آمده است: «همه زیارت ها باید از قوانین این کشور تبعیت کنند. از همه به ویژه زائران ایرانی که بیشتر هستند تقاضا داریم این قوانین را رعایت کنند. ما عراقی ها وظیفه داریم از هر کشوری مهمان نوازی کنیم. میزبان موظف است به مهمان خود احترام بگذارد. مهمان نیز باید به عادات و آداب و رسوم میزبان احترام بگذارد…همانطور که ما هنگام سفر به کشورشان مهمان هستیم، مشروط بر اینکه تعامل دیپلماتیک و اخلاقی هر دو کشور یکسان و مقید به قوانین باشد. بنابراین، میزبان باید از تمام عناصر اولیه مهمان نوازی مانند غذا، نوشیدنی، اقامت، مزین به اخلاق عالی برخوردار باشد و همه ملیت ها را به بازدیدکنندگان عراقی ترجیح دهد. این رسم مسلمانان عرب ماست و ضرب المثل معروف این است: «ای مهمان! اگر به دیدار ما بیایید، ما را مهمان نواز می یابید و خانه مال شماست. آنها صاحب خانه و مهمانان عزیزی هستند که با عزت و افتخار از ما پذیرایی می کنند. »

همه عراقی ها باید خویشتن داری داشته باشند و از درگیری اجتناب کنند و باید با نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت زائران، مهمانان و اماکن مقدس همکاری کنند و از طرح شعارهای حزبی، شبه نظامی یا حشد شعبی خودداری کنند. این بدان معنا نیست که ما با مفسدان زیر خیمه امام حسین اجتماع کنیم، هرگز! در کل نمی خواهیم به مهمان و زائر آسیبی وارد شود. چون هیچکس مثل من با امثال آنها بیعت نمی کند. زندگی با آنها ناراحتی است و مردن و جدا شدن از آنها خوشبختی است.
همه نمازگزاران باید برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لبنان، لیبی، افغانستان که از بمباران های فرقه ای رنج می برند و برمه و پاکستان به ویژه پس از سیل، دستان خود را به دعا بلند کنند. اما حتی برای مردم اوکراین..

photo 2022 09 04 05 00 45 خبر خاکستری photo 2022 09 04 05 00 46 خبر خاکستری photo 2022 09 04 05 00 47 خبر خاکستری

photo 2022 09 04 05 00 46 2 خبر خاکستری

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید