بیزاری شرکت های داخلی به اولین تولید کننده کیسه های آلومینیومی هفت لایه / تاثیر بر تولید با واردات محصولات اجاره ای

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793521

محمود شریفی گفت: عده ای با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت از عدم توانایی تولیدکنندگان ایرانی در تولید 7 میکرون فویل آلومینیومی برای دریافت مجوز واردات گلایه کردند. در نهایت با تشکیل اظهارنامه خلاف واقع، 70 میکرون فویل آلومینیومی به جای فویل آلومینیومی 7 میکرون وارد کشور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سال‌هاست که پاکت‌ها را با شیر، آب‌میوه‌ها و حتی آب معدنی که در پیاده‌روی کربلا می‌بینیم، و فویل‌های آلومینیومی حاوی کره پاستوریزه یا پنیر با درب فلزی روی درپوش‌ها می‌پوشانیم. توجه ما را به خود جلب می کند اما هنوز هیچکس نمی داند این نوع بسته بندی کدام واحد صنعتی است و آیا خانگی است یا خیر.

آلومینیوم هزار کرمان; اولین تولید کننده کیسه های آلومینیومی هفت لایه

محمود شریفی مدیر کارخانه آلومینیوم هزار کرمان گفت: شرکت ما اولین تولید کننده کیسه های آلومینیومی هفت لایه برای بسته بندی و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، لبنیات استریل و آب میوه در ایران است.

وی افزود: ورق و فویل آلومینیومی برای مصارف صنعتی و بسته بندی چند لایه ترکیبی با فویل برای بسته بندی انواع مواد غذایی، مواد بادوام، دارویی، آرایشی، ساختمانی و صنعتی تولید می کنیم.

شریفی تاکید کرد: صنایع آلومینیوم هزار متشکل از سه کارخانه ذوب و نورد، ترانسفورماتور و آسپتیک است که هر کدام دارای عملکرد متفاوتی هستند.

کارخانه ذوب و آسیاب غلتکی؛ تولید فویل 7 میکرون

وی اذعان داشت: کارخانه ذوب و نورد با بهره گیری از آخرین فناوری های روز دنیا، توانایی تولید انواع محصولات با کیفیت را دارد و در این مجموعه انواع فویل، ورق و رول با ضخامت 7 میکرون تا 7 میلی متر با آلیاژهای مختلف

شریفی تاکید کرد: این کارخانه شامل خطوط ذوب و ریخته گری مداوم، نورد سرد و فویل، کوره های آنیل متوسط ​​و نهایی، دستگاه های برش و شکاف و ماشین آلات رنگ آمیزی و پرایمینگ است.

نصب کانتور؛ تولید کلاهک لاکی چاپی

مدیر کارخانه در مورد کارخانه کانتورینگ گفت: این واحد توانایی تولید انواع محصولات با کیفیت از جمله; کلاه لاکی چاپی در سایزهای مختلف، تاول دارویی، فویل پارافین ظروف غذا، فویل خانگی، لمینت دو لایه، سه لایه و چهار لایه، دو بسته، ساشه، کاغذ تقویت شده، انواع نوارهای دارویی و غذایی، بسته بندی شکلات و بسته بندی


کارخانه آسپتیک; تولید 5 لایه کاغذ با مقاومت بالا


شریفی به واحد سوم مجتمع صنعتی آلومینیوم هزار اشاره کرد و گفت: کارخانه آسپتیک فرصتی را برای تولید محصولات مختلف با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا فراهم کرده است. در این مجموعه انواع کاغذهای پنج لایه بسته بندی محصولات پر مقاومت در 200 سایز «سی سی، 250 سی سی، مثلثی و یک لیتری تولید می شود.

وی تاکید کرد: کارخانه آسپتیک شامل دستگاه های چاپ گراور 8 رنگ، اکسترودر، کراس برش و بسته بندی تمام اتوماتیک است.

محمود شریفی، مدیرعامل کارخانه صنایع آلومینیوم هزار درباره مشکلات این صنعت در ایران گفت: تقلب در واردات و واردات غیرقانونی محصولاتی که قابلیت تولید در کشور را دارند توسط کارخانه های داخلی باعث توقف تولید شده است.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت تولید در این شرکت بسیار بهتر شده است.


اولین قطعات ساخت ایران نیست

وی گفت: به عنوان مثال یک ماه و نیم پیش یکی از خطوط تولید کارخانه هزار به دلیل نداشتن گرافیت تعطیل شد که مشابه خط بومی نیست. چون مواد اولیه وارداتی است و به دلیل تحریم های موجود امکان واردات مواد خارجی و یا به هر نحوی مرتبط با آمریکا وجود ندارد.

شریفی با اشاره به ظرفیت تولید ماهیانه هزار و صد تن فویل آلومینیوم در صنعت آلومینیوم هزار گفت: 70 درصد محصولات ما به مصرف کننده نهایی که تولید می کنیم فروخته می شود.

واردات محصولات فویل آلومینیومی به ویژه توسط افراد سودجو باید متوقف شود

وی با تاکید بر اینکه در صورت توقف واردات محصولات فویل آلومینیومی به ویژه محصولات سودآور، تولید داخلی رونق می گیرد، افزود: شرکت های خصوصی مجوز واردات را از سازمان صنعت، معدن و تجارت یا وزارت بهداشت دریافت می کنند. درب شربت خلط آور مثلاً آلومینیوم رنگی است که خودمان هم رنگ می کنیم، اما یکی از هزاران موردی بود که وزیر بهداشت اجازه واردات داد.

شریفی گفت: فویل آلومینیوم 14 میکرون ایزوگام به فروش می رسد.

واردات پشت تولید را می شکند

وی با طرح این سوال که چرا با وجود تولیدات داخلی، فویل آلومینیوم وارد می شود؟! وی گفت: کیفیت فیلم ساخته شده در ایران شاید در حد محصولات اروپایی نباشد اما برابر با 70 درصد محصولات چینی است که 30 درصد باقی مانده در صورت سهل انگاری قابل قبول است.

مدیر کارخانه آلومینیوم هزار گفت: فویل های آلومینیومی وارداتی چین هیچ مزیتی نسبت به تولیدات داخلی ندارند، جز اینکه با دلار ۴۲۰۰ دلاری قیمت کمتری دارند.

برخی از تولیدکنندگان واردات را به تولید داخلی ترجیح می دهند

شریفی ادامه داد: واردات فویل آلومینیوم، ناتوانی تولیدکنندگان داخلی در رقابت با محصولات وارداتی چینی نیز یکی از مشکلاتی است که تولیدکنندگان آلومینیوم با آن مواجه هستند چرا که تولیدکننده داخلی بلوک آلومینیوم را با دلار آزاد خریداری می کند و از نظر قیمت نمی تواند با آنها رقابت کند. “.

وی گفت: تعرفه واردات فویل آلومینیوم از مبادی مختلف رقم ثابتی است. البته بیشتر فویل آلومینیوم از چین وارد می‌شود و متاسفانه بسیاری از پیگیری‌هایی که در گذشته برای جلوگیری از واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم تمام نشده است.»

فعالان صنایع دیگر به بهانه ناتوانی در تولید وارد بخش آلومینیوم می شوند


شریفی گفت: عده ای با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت از ناتوانی تولیدکنندگان ایرانی در تولید 7 میکرون فویل آلومینیومی برای واردات آن به کشور گلایه کردند اما در نهایت با ارائه اظهارنامه کذب. 70 میکرون فویل آلومینیومی را تعویض کردند. «7 میکرون فویل آلومینیوم وارد کردند.

شریفی گفت: بلوک های آلومینیومی مورد نیاز برای تولید فویل آلومینیوم را از شرکت های داخلی مانند ایرالکو، المهدی و هرمزال خریداری می کنیم که در بورس موجود است و به دلیل موجود بودن در بازار داخلی قابل واردات نیست، اما محصولات مشابه از فویل که داخلی هستند، «تولید می شوند، قوانین سختگیرانه ای ندارند و به راحتی وارد کشور می شوند.

تخلف اشتراک برق واحدهای صنعتی با درام خانه های تولیدی مسکونی

وی در پایان به دیگر مشکلات این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: در حالی که معدن کاران داخلی از برق بدون قبض و دفترچه استفاده می کنند و نظارتی بر آنها نیست، تنها واحدهای صنعتی چوبی و درست در اوج تولید برق هستند. “آنها قطع شده اند.

شریفی افزود: برق واحدهای صنعتی با منازل مسکونی مشترک است که بدون اخطار برق واحدهای صنعتی را قطع می کند که باعث کاهش تولید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید