بیشتر پیشرفت کشتی مرهون زحمات محمد بنا است/ عملکرد کشتی گیران در تورنمنت های خارجی بسیار مهم است.


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811792

هیچ کشتی‌گیری مدعی خارج شدن از چرخه انتخابی نشده است

مربی اسبق تیم ملی و سرمربی تیم کشتی مازندران گفت: چرخه انتخابی تیم ملی باعث شده حتی کشتی گیران درجه سه نیز شانس خود را برای ملی پوش شدن امتحان کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فدراسیون کشتی، حسن حسین زاده، مربی اسبق تیم ملی و سرمربی تیم کشتی مازندران، درباره چرخه انتخابی تیم ملی گفت: چرخه انتخابی تیم ملی ادعای مبارزه نداشت.

وی ادامه داد: مسابقات جام تختی که چند روز پیش در اهواز برگزار شد یکی از برترین مسابقات کشتی کشور در سال های اخیر بود که برای رزمندگان کشورمان نبرد و جنگ داخلی بود.

حسین زاده گفت: نظرات کادر فنی برای ارزیابی تیم های ملی جوانان، امید و نیروهای مسلح و همچنین نفرات منتخب مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی برای حضور در مسابقات بین المللی جام تختی بسیار عالی و قابل مقایسه است. توان رزمی ما در جام تختی نشان از آمادگی رزمندگان در روند اجرای چرخه انتخابی تیم ملی داشت.

سرمربی تیم فولاد ذوب آمل در لیگ برتر کشتی گفت: در دو سالی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن مبارزه در کشور انجام داده و برگزاری مسابقات لیگ ادامه دارد. یکی از بهترین کارهای انجام شده.”

وی ادامه داد: امسال لیگ بسیار خوبی بود و شاهد یکی از قهرمانی های پویا چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بودیم که هر دو مبارز فرم بدنی خود را حفظ کردند و منافع مادی نیز به ارمغان آوردند.

حسین زاده افزود: در واقع فدراسیون کشتی در این مدت روند ساخت و بازسازی اماکن کشتی را با تمام توان انجام داد و تمامی مسابقات را نیز به نحو احسن برگزار کرد، ضمن اینکه سفرهای استانی رئیس فدراسیون کشتی نیز جرقه این مبارزه را زد. کشور.

سرمربی مازندران در تشریح عملکرد این مبارزه در سال های اخیر گفت: در واقع در دو دهه گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در مبارزه بوده ایم که بیشتر آن مدیون تلاش های محمد بنا به عنوان مربی و کادر فنی وی بوده است.

وی ادامه داد: تفکرات محمد بنا برای انتخاب تیم ملی همسو با مبارزات کشور است و با کسب نتایج درخشان در مسابقات المپیک و جهانی شاهد این موضوع بود که برای اولین بار در مبارزات کشور اتفاق افتاد. “

سرمربی سابق تیم ملی گفت: انتخاب کشتی گیر بازی های آسیایی، جهانی، آسیایی و المپیک عوامل خاص خود را دارد. یک کشتی گیر می تواند در یک مسابقه رو در رو برنده شود اما در یک مسابقه خارجی عملکرد خوبی نداشته باشد یا اینکه کشتی گیر در حین تمرین زمین بخورد یا در فواصل زمانی ایجاد شود تا از نظر فنی و بدنی عقب نشینی کند. اما تنها راه حل این مشکل در نظر گرفتن عواملی مانند آمادگی جسمانی و فنی در اردوها و از همه مهمتر اعزام آنها به مسابقات بین المللی است.

جوسین زاده تاکید کرد: تا زمانی که کشتی گیر قبل از مسابقات اصلی به یکی دو مسابقه بین المللی اعزام نشود، ارزیابی او برای کادر فنی مشخص نمی شود و هر چقدر هم مسابقات داخلی داشته باشیم باید رزمی کاران را به مسابقات برون مرزی بفرستیم. ما باید آنها را در محل با رقبای خارجی آزمایش کنیم.

این مربی مازندرانی درباره نحوه معرفی کادر فنی تیم ملی گفت: من همچنان به عنوان مربی در تیم ملی فعالیت می کردم و همه دوستانی که در حال حاضر در تیم ملی هستند دوستان من هستند و ارتباط بسیار خوبی با من دارم. آنها.”

وی ادامه داد: گاهی نظرات به گونه ای در رسانه ها و فضای مجازی منعکس می شود که آزاردهنده است اما باید بدانید که در نهایت همه این دوستان چندین سال در تیم ملی خدمت کردند و امتحان پس دادند.

آملی در خصوص موفقیت کشتی گیران شهرستان در مسابقات المپیک و جهانی گفت: فاکتور پتانسیل خوبی در کشتی دارد اما به هیچ وجه نمی توان زحمات کادر فنی در اردوهای تیم های ملی کشتی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: کشتی گیرانی چون کاسم رضایی، بشیر باباجان زاده، هادی ساراوی و علی اکبر یوسفی در همین اردوهای تیم های ملی و زیر نظر مربیان به تمرینات لازم رسیدند و مدال های جهانی و المپیک را کسب کردند.

حسین زاده گفت: البته سنگین وزن ایران 15 سال اخیر خود را مدیون مربی خوش اخلاق و باتجربه ای به نام رسول جزینی است. به شخصه معتقدم او کار خود را به خوبی بلد است و شاهد نتایج درخشان کشتی گیران سنگین وزن کشورمان در مسابقات جهانی، المپیک، بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا بوده است.

وی افزود: جزینی علاوه بر اینکه از نظر فنی برای کشتی گیران سنگین وزن بسیار مفید است، در مربیگری نیز مهارت بالایی دارد و در واقع مدیری توانمند و دستیار و همکار قوی محمد بنا است.

سرمربی مازندران در مورد وضعیت مبارزه در کشور گفت: با این حال به دلیل کرونا تمرینات در باشگاه ها خوب نبود اما حضور مبارزان بی شمار در سالن مسابقات کشوری نشان داد که علاقه و انگیزه آنها نمی میرد و نتایج حاصله. در جام تختی به ما قول داده شد که نسل جدیدی از مبارزان جوان و آینده دار برای تیم ملی داشته باشیم که با حمایت و حمایت لازم از بازی های المپیک 2024 توکیو می توانیم افتخارات و موفقیت های زیادی داشته باشیم.

حسین زاده در پایان از دست اندرکاران فدراسیون کشتی به ویژه حمید سوریان که بدون هیچ چشم داشتی در کنار فدراسیون ایستادند و رزمی کاران از دانش او استفاده کردند و انگیزه لازم را برای موفقیت دریافت کردند تشکر کرد. در طول یک سال و نیم گذشته، مبارزه چه از نظر نتیجه در مسابقات جهانی و چه از نظر امکانات و امکانات ورزشی پیشرفت خوبی داشته است و رشد جمعیت کشتی نوید آن را می دهد که این مبارزه به جایگاه اصلی خود بازگردد. کشور. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید