بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اردستان انجام شد

رییس شبکه دامپزشکی اردستان:

رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: سال گذشته۲ هزارو ۳۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سعید راعی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در بازدید های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده های دامی مقدار چهار هزار و ۴۲۵کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۶۶ واحد غیر بهداشتی شناسایی که ۱۸ مورد به دستگاه قضایی معرفی و سه واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت نظارت بر سلامت چهار هزارو ۷۴۰راس دام سبک و ۵۳۱ راس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۴ لاشه کامل شتر، گاو، گوسفند و بز حذف و ۲ هزار و ۵۱۱ قطعه احشاء خوراکی به وزن۲هزار و ۶۸۶ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج‌شد، ۷۹۷ کیلوگرم لاشه اصلاح شده است.

رییس شبکه‌ دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۳۶ نوبت دام سبک و تعداد ۸۹۰ نوبت دام سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

راعی اضافه کرد: همچنین تعداد ۹۳ هزار و ۶۸۴راس بز و میش علیه بیماری تب مالت و ۳۵۹ راس گوساله واکسینه شدند، همچنین ۸۵۱ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه شدند، در این مدت چهار مورد هاری شامل؛ یک قلاده گرگ، یک راس الاغ و ۲ قلاده سگ گزارش شده که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود و ۲ نفر همکار به هاری آلوده شدندکه تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در طول یکسال گذشته در طرح اردوهای جهادی قرارگاه محرومیت زدایی در ۱۳ روستای محروم طرح واکسیناسیون انجام‌ و یکهزار و ۱۴۳ راس دام سبک واکسینه شد، یکهزار و ۴۱۱قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسیناسیون شد، ۵۰ هزار متر مربع سم پاشی محل نگهداری دام و طیور با تلاش ۱۴ نفر نیرو با همکاری بسیج و جهاد کشاورزی در هفت روز کاری انجام و به ۴۱۳ نفر نیز آموزش بیماری های مشترک داده شده است.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: در حال حاضر هفت مرکز درمانی خصوصی، پنج داروخانه، یک آزمایشگاه در شهرستان فعال است و ۱۲ پزشک در کارخانه ها نظارت دارند، همچنین تلفن ۱۵۱۲ ارتباط مردمی با شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی به مردم می باشد.

به گزارش موج؛ در شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۳۱ واحد مرغداری گوشتی با بیش از چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه و ۱۰ واحد تخم‌گذار فعال با یک میلیون و ۱۲۴هزار قطعه، هشت مرغداری پرورش پولت با ۵۲۹ هزار جوجه‌ فعالت دارند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید