بیش از 160 نیروی حافظ صلح در یزد به سیستم قضایی کمک می کنند


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918296

حداد رئیس اداره توسعه حل منازعات استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 160 نفر از افراد برجسته در مناطق مختلف استان شناسایی شده و اخطاریه های امداد صلح برای آنها ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا حداد امروز در نشست مشترک با اتاق اصناف استان یزد، اجرای عدالت و ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع را از اهداف مهم سند تحول قضایی عنوان کرد و گفت: از جمله راهکارها است. برای دستیابی به این دو هدف مهم و اساسی، رفع چالش تاخیر است که در فرآیند رسیدگی، توجه به روش های میانجی گری و استفاده از توانمندی های اجتماعی و نخبگان برای توسعه روش های حل اختلاف، جایگزینی برای رسیدگی قضایی است.

این ضابط قضایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن برنامه های تحول قوه قضائیه تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه مصوب 1397 و تشکیل ستاد صبر. استان در حال حاضر بیش از 160 نفر از افراد برجسته در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی توسط اقشار مختلف جامعه از جمله جامعه اصناف استان شناسایی و ابلاغیه امدادی به آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: این افراد به صورت انفرادی و گروهی سعی در حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره و گفت و گو دارند که از معروف ترین آنها می توان به کمیته های صلح اتحادیه های صنفی اشاره کرد که به طور همزمان پس از سفر رئیس قوه قضائیه در سال جاری فعالیت خود را آغاز کردند. شهریور ماه در مرکز منطقه آغاز شد.

حداد تصریح کرد: شهروندانی که از واحدهای صنفی خدمات دریافت می کنند در صورت بروز اختلافات حقوقی با واحدهای صنفی به شوراهای حل اختلاف صنفی و شوراهای صلح ویژه مراجعه کنند تا قبل از مراجعه به دستگاه قضایی، اختلافات حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید