سازمان پیمان امنیت جمعی با تجهیز نیروهای حافظ صلح به سلاح های مدرن موافقت کرد


ساعت: 05:25
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913313

رهبران کشورهای عضو «سازمان پیمان امنیت جمعی» در نشستی در ایروان، پایتخت ارمنستان، با تجهیز نیروهای حافظ صلح این معاهده به سلاح‌های مدرن و تجهیزات نظامی ویژه موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت کاخ کرملین صبح روز پنجشنبه ۱۴ سند امضا شده در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان را منتشر کرد که برخی از آنها به این موضوعات مربوط می شود.


اعضای این سازمان همچنین برای رسیدگی به سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و تقویت سیستم های پشتیبانی پزشکی و بهبود سیستم واکنش به بحران موافقت کردند.

سران این سازمان بر همکاری اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی و سایر سازمان ها و گسترش همکاری با سازمان همکاری شانگهای توافق کردند.

بودجه سازمان معاهده امنیت جمعی، ریاست دوره ای، ریاست کمیته همکاری های نظامی و اقتصادی و زمان و مکان تشکیل جلسه بعدی این سازمان از جمله مواردی بود که در مورد آنها به توافق رسید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از جمله رهبرانی بود که در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان شرکت کرد.

وی در حمایت از این سازمان گفت که توافقنامه امنیت جمعی “نتایج عملی ملموس” را به همراه خواهد داشت و “به حفظ منافع ملی، حاکمیت و استقلال ملت های ما کمک خواهد کرد”. وی همچنین از تقویت همکاری ها در این سازمان قدردانی کرد.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک اتحاد نظامی در اوراسیا است که شامل 6 کشور ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.

این سازمان در اردیبهشت 1371 با نام «پیمان امنیت جمعی» تأسیس شد و در اکتبر 2002 به سازمان پیمان امنیت جمعی تغییر یافت.

دیدگاهتان را بنویسید