بیش از 4 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر وجود دارد


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856349

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شرایط تامین کالاهای اساسی گفت: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر به عنوان نماینده خود در خدمت مردم کاشان، آران و بیدول، خمینی، شهر و فلاورجان خواهم بود. در حوزه کشاورزی 3200 میلیارد تن وام ارائه شد و همه چیز با توجه به نیاز و نیاز استان اصفهان در بخش های مختلف از جمله آبیاری نوین، حمل و نقل آب، دریاچه های ذخیره آب، باغ ها و نوسازی آنها، توسعه گلخانه ها مورد آزمایش قرار گرفت. امکانات . به ویژه در شرق استان، مدیریت حوزه آبخیز و تقویت سفره های زیرزمینی منطقه با توجه به شرایط منابع آبی استان، الگوی کشت، حمایت از عشایر استان برای تامین آب، برق، احداث جاده بین مزارع، و غیره را باید در بخش های تخصصی در نظر گرفت.

وی با یادآوری اینکه امیدواریم وام ها بر اساس الگوی کشت و گیاهان کم آب در استان بهبود یابد، تصریح کرد: استان اصفهان یکی از قطب های دامپروری و تولید مواد غذایی در کشور است. مشکلات این منطقه را کاهش داده و با قوت به جلو حرکت می کند و نتیجه این سفر رشد و ارتقای بیشتر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خواهد بود.

ساداتی نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در قبال امنیت غذایی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای سال 1401، بر اساس قانون وزارت جهاد، قرار است تا پایان شهریور ماه مدل کشت بر اساس شرایط بین المللی به روز شود. بر اساس برنامه به ویژه در سطح کشاورزی، قرار است با این قرارداد که از شهریور ماه آغاز می شود، سطح عرضه غلات در کشور با کمک کشاورزان به 30 درصد افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مدل کشت مذکور به سمت حمایت از تولید بومی، کشت محصولات زراعی و غلات اساسی و کالاهای اساسی خواهیم رفت و همچنین تغییر جهت از گیاهان آبزی به گیاهان کم آب در نظر گرفته شده است.

وی با تشریح وضعیت فعلی دام وارداتی در کشور تصریح کرد: با رشد خوبی، سرمایه گذاری های دامی از بنادر تحویل می شود و دیروز گزارشی از خروج دام وارداتی از بنادر نسبت به امسال داشتیم و همان سقف نهادهای مرتبط را دنبال خواهیم کرد. .

ساداتی نژاد در خصوص تامین کالاهای اساسی گفت: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم. علاوه بر این، بسیاری از آنها بر اساس قرارداد در جاده ها هستند، یعنی مشکلی برای تحویل نداریم و حیوانات وارداتی روزانه ارسال می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند کمک و همکاری تولید و مصرف کننده هستیم، گفت: در شرایط دموکراتیزه شدن یارانه ها قرار داریم و در این مسیر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید از یکدیگر حمایت کنند زیرا اگر تولید آسیب ببیند، مصرف کنندگان نیز باید از یکدیگر حمایت کنند. هیچ محصولی در دسترس نیست

ساداتی نژاد ادامه داد: تاریخ نشان می دهد که مردم کمک کرده اند و امنیت غذایی را حفظ کرده اند و تولیدکنندگان بی وجدان گوشت سفید، پروتئین و فرآورده های اساسی به خوبی کار می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با یادآوری اینکه فصل برداشت برنج را پیش رو داریم و تولید خوبی در این زمینه داریم، گفت: محدودیت های واردات برنج برداشته شده و توافقات خوبی در زمینه کالاهای اساسی در کشور وجود دارد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید