بیش از 400 خبرنگار در کرمانشاه فعالیت می کنند/تلاش اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه برای ایفای نقش حرفه ای خبرنگاران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در استان کرمانشاه 155 رسانه دارای مجوز فعالیت دارند که بیشتر رسانه های مکتوب و آنلاین شامل پایگاه های خبری، هفته نامه، فصلنامه، دو هفته نامه و ماهنامه هستند. البته دو روزنامه و حدود 100 خبرگزاری نیز در استان کرمانشاه فعال هستند.

وی در خصوص آمار خبرنگاران افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و رهبری تنها نهادی است که صلاحیت معرفی و شناسایی خبرنگاران را دارد و برای استخراج آمار دقیق خبرنگاران با آنها مشورت می کنیم.

صفدری تصریح کرد: تقریباً بیش از 400 خبرنگار در حوزه رسانه استان کرمانشاه مشغول به کار هستند که از این تعداد 155 نفر از مدیران دارای مجوز هستند و با توجه به اینکه هر رسانه دو تا سه نفر و بعضاً بیشتر مشغول به کار است. ما به 400 نفر می رسیم.

مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه درباره معیارهای انتخاب خبرنگاران گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای اطلاعات خود را در سایت «ای مدیا» ثبت می کنند و یکی از معیارهای انتخاب خبرنگاران همین سایت است.

صفدری گفت: همچنین صندوق هنر برای اصحاب رسانه شرایطی را در نظر گرفته است که اگر خبرنگاران این شرایط را داشته باشند و به عضویت صندوق مذکور درآیند از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی افزود: روسای رسانه های دارای مجوز و بیمه شدگان رسانه ملاک مشخصی برای تعیین خبرنگاران هستند.

صفدری درباره برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری گفت: دوره مذکور از پنجشنبه هفته جاری توسط اساتید برجسته کشوری و به مدت پنج هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: پس از گذراندن دوره آموزشی خبرنگاری، گواهینامه معتبر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد به شرکت کنندگان اعطا می شود.

صفدری خاطرنشان کرد: دوره آموزشی روزنامه نگاری آغازی برای رشد کیفی و کمک به ایفای نقش حرفه ای، فنی، اخلاقی و صحیح رسانه ها و خبرنگاران است که وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه این مهم را انجام می دهند. باید در این مورد کمک کند.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی خبرنگاری به صورت رایگان برای اصحاب رسانه برگزار می شود، اظهار داشت: امیدواریم پس از برگزاری این دوره شاهد پیشرفت عزیزان در این زمینه ها و افزایش سطح دانش آنان باشیم.

صفدری گفت: این دوره ها در آینده به صورت مستمر در قالب آموزش های مقدماتی و پیشرفته برای کمک به رشد محتوا و کیفیت اهالی رسانه برگزار می شود.


آاستقبال خبرنگاران از دوره آموزشی ویژه فعالان رسانه ای

وی افزود: با توجه به انجام آموزش های مذکور در قالب سمینار، محدودیت ثبت نام 50 نفر بود که پس از اطلاع رسانی، این ظرفیت طی دو تا سه روز تکمیل شد و 15 نفر به عنوان ذخیره ثبت نام کردند، اما از آنجایی که دوره ها در ظرفیت، حضور بیش از ظرفیت باعث کاهش سطح علمی سمینار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر در تلاش هستیم بیمه خبرنگاران را ساماندهی کنیم و مکاتبات و رایزنی هایی در این زمینه انجام شده تا اصحاب رسانه نیز از تخفیف بیمه ای و قانونی خود بهره مند شوند. و آنها و خانواده هایشان راحت هستند. بیمه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید