بیل گیتس: ما یک اپیدمی جدید خواهیم داشت! / Omicron نوعی واکسن است

بیل گیتس: ما یک اپیدمی جدید خواهیم داشت!  / Omicron نوعی واکسن است

بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت، در حاشیه کنفرانس امنیتی روز جمعه در مونیخ در مورد ویروس Omicron و آینده ویروس کرونا صحبت کرد و ویروس Omicron را واکسنی خواند که مصونیت گسترده ای ایجاد می کند.

وی گفت: خود ویروس به ویژه گونه‌ای به نام اومیکرون، واکسنی است که هم ایمنی سلول‌های B و هم سلول T را در بدن تقویت می‌کند و ایمنی بهتری را برای ما و واکسن‌های دنیا فراهم می‌کند.

بیل گیتس همچنین در مورد این درمان اظهار داشت: مایه تاسف است که ما در زمینه درمان کار زیادی انجام نداده ایم. فقط دو سال بعد درمان خوبی داریم. واکسن ها دو سال طول کشید تا به مازاد برسند. امروزه تعداد واکسن ها بیشتر از تقاضا برای واکسن است و این مناسب نیست.

او در مورد بیماری همه گیر دیگری گفت: «ما یک اپیدمی (جدید) دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد «پاتوژن» متفاوت خواهد بود. ما ابزاری برای ریشه‌کن کردن این پاتوژن نداریم و نسل جدیدی از واکسن‌های مناسب را می‌خواهیم. در حالت ایده آل، ما از شر خانواده ویروس های تنفسی، از جمله خانواده آنفولانزا و خانواده تاج خلاص می شویم.

گیتس گفت: “بنابراین ما مقداری بازگشت خواهیم داشت، اما آنها سطوح رایج آنفولانزای فصلی خواهند بود، اما ما معمولا همه آنها را رد نمی کنیم.” اگرچه ممکن است در آینده درجاتی از ماسک استفاده کنیم، اما در سطح حاد امروز مرگ و میر نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید