بیمه درمانی برای درمان ناباروری 500 میلیارد هزینه دارد


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903665

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 500 میلیارد تومان برای خدمات ناباروری و قانون جوانان در 6 ماهه نخست سال هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حال حاضر 63 قلم داروی تخصصی درمان ناباروری و 28 قلم لوازم پزشکی لازم برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار دارند که تحت پوشش بیمه قرار دارند. بیمه در محدوده تعیین شده پزشکان متخصص.

وی ادامه داد: سقف نسخه برای داروهای تخصصی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت و انجمن های علمی تعیین شده است و در صورت تجویز پزشک بیش از سقف مقرر، بیمه شده می تواند از خدمات پوشش بیمه ای استفاده کند. تاییدیه دکتر بنابراین در چنین موارد خاص با مراجعه به دفاتر بیمه، افراد می توانند از پوشش بیمه ای بالاتر از سقف تعیین شده برخوردار شوند.

رضایی تصریح کرد: حدود 130 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، طبیعی است حضور کارشناس بیمه در محل برای بررسی موارد استثنایی مقرون به صرفه نیست، بنابراین باید برای این موارد استثنایی با خدمات عمومی بیمه تماس بگیرند. اما می توان برای مراکز بسیار شلوغ هماهنگی کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه نامه های عمومی بر اساس ضوابط اقتصاد سلامت و مقرون به صرفه است، تاکید کرد: مکمل ها چیزی جز دارو محسوب نمی شوند و تاثیر قطعی و تایید شده ای در درمان ندارند، بلکه مکمل های تغذیه ای محسوب می شوند. اگر نظر کارشناسان این باشد که تاثیر موثری در درمان دارند، شرکت های بیمه می توانند وارد این موضوع شوند.

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز درمان ناباروری جزء قرارداد بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 56 مرکز دولتی، 44 مرکز خصوصی و حدود 30 مرکز مستقل و غیردولتی وجود دارد. مراکز دولتی مستقل با بیمه سلامت طرف قرارداد است و تعداد این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: روند پرداخت به مراکز به موقع بوده و مشکلی از این نظر وجود ندارد. بر اساس تعهدات 90 درصد هزینه های ناباروری تامین می شود. تاکنون در 6 ماهه اول سال با اجرای قانون جوانان بیش از 500 میلیارد تومان برای خدمات ناباروری هزینه شده است.

رضایی ادامه داد: تعرفه ها توسط شورای عالی بیمه تعیین و به تصویب هیات وزیران می رسد. امیدواریم در سال 1402 دغدغه های ارائه دهندگان خدمات در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه تعامل مثبتی بین ارائه دهندگان خدمات و مراکز بیمه سلامت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید