بیمه های تولیدات کشاورزی تا پایان دی ماه اعتبار دارند

در سال برداشت 1401، خشکسالی به بیش از 245 هکتار از محصولات زراعی استان با رقمی معادل 1500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

دامپروری و دامپروری نیز یکی از مواردی است که می تواند توسط عوامل محیطی تهدید شود.

در چنین مواردی بیمه تنها راه تضمینی است که خسارت وارده به کشاورز را تضمین می کند.

تهرانی معاون بیمه ای بانک کشاورزی قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی در خصوص بیمه محصولات باغی نیز گفت: پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی تا زمانی که سیاست پرداخت خسارت دولت در این راستا آغاز نشود ضروری است.

وی افزود: این مهلت هر سال قابل تمدید است اما قابل پیش بینی نیست، لذا از کشاورزان و باغداران می خواهیم تا قبل از موعد مقرر بیمه محصول خود را پرداخت کنند.

معاون بیمه بانک کشاورزی قزوین درباره بیمه دام گفت: بیمه پایه تنها خطرات و خسارات فاجعه باری مانند بیماری های همه گیر و گسترده مانند سل و تب مالت و برخی بیماری های همه گیر دیگر را پوشش می دهد.

تهرانی ادامه داد: در خصوص حمله گرگ ها و حیوانات به گله و برخی بیماری های دیگر، دامداران باید دام های خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

معاون بیمه ای بانک کشاورزی نیز گفت: بیمه فقط خسارت تولید را پوشش می دهد و این شامل بیمه درآمد نمی شود.

وی اذعان داشت: در سال زراعی گذشته 113 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و باغداری خسارت دیده است که 90 میلیارد تومان آن در حوزه کشاورزی و مابقی مربوط به محصولات باغی بوده است.

تهرانی علت تاخیر در پرداخت هزینه های بیمه را خشکسالی گسترده می داند و می گوید: علت اصلی آن خسارت به محصولات زراعی ناشی از خشکسالی در کشور است که هزینه های سنگینی را به دولت تحمیل کرده است، اما این هزینه ها پوشش داده شده است. به صورت مرحله ای به حساب کشاورزان واریز می شود.

معاون بیمه ای بانک کشاورزی تصریح کرد: بیشتر این خسارت ها پرداخت شده است و در استان قزوین حدود 40 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی به زودی واریز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید