بین ملی پوشان تقسیم بندی نشد/ قیمت نهایی سفر رفت و برگشت به قطر نباید از 40 میلیون بیشتر شود


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884612

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: بر اساس برآوردهای این وزارتخانه، قیمت نهایی رفت و برگشت به قطر در جام جهانی نباید بیشتر از 35 تا 40 میلیون تومان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه برنامه هایی برای حضور تماشاگران ایرانی در مسابقات جهانی 2022 دارد. مسابقات قهرمانی در قطر، گفت: می خواهم این موضوع را شفاف و شفاف توضیح دهم. فروش بلیت در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول نزدیک به 9 هزار بلیت توسط فدراسیون فوتبال فروخته شد و در مرحله دوم که از خبرنگاران می خواهم پیگیری کنند، 12 هزار بلیت جدید فروخته شد و از هفته آینده فدراسیون فوتبال بلیت فروشی را آغاز می کند. حداکثر قیمت بلیت در بهترین نقطه ورزشگاه برای هر بازی شش میلیون و 500 هزار تومان و کمترین قیمت بلیت دو میلیون و 500 هزار تومان است.

و ادامه داد: سوال بعدی مربوط به اسکان تماشاگران است. هزینه بلیط هواپیما که عمدتاً برای یک شرکت قطری است، نزدیک به 20 تا 25 میلیون تومان است و دوستان در وزارت راه در تلاش هستند تا امکان پرواز با هواپیماهای ایرانی را فراهم کنند. اگر این امکان وجود داشته باشد، فکر می کنیم هزینه بلیط هواپیما به نصف کاهش یابد. موضوع دیگری که وزارت راه پیگیر آن است، سفر یک روزه است که در عمل به این معناست که نباید اسکان داشته باشد و آمادگی تقریباً آماده است و تماشاگران صبح به سفر رفته و بعد از مسابقه برمی گردند. اگر این اتفاق بیفتد، سوال مربوط به محل اقامت به طور کامل حل می شود. قرار نیست عموم مردم به کیش منتقل شوند و از آنجا به قطر سفر کنند. طبق هماهنگی وزارت راه، پروازها از هشت شهر انجام خواهد شد و کیش یکی از این هشت نقطه است. تسهیلاتی از سوی جزیره کیش فراهم شده و به نظر می رسد توانسته اند یک یا دو کشتی تفریحی را هماهنگ کنند تا تماشاگران علاقه مند به اقامت در کشتی کروز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره تورهای گردشگری و هزینه های انجام شده در این زمینه گفت: چیزی که ما را نگران می کند این است که بیشترین قیمت بلیت 6 میلیون و 500 هزار تومان و کمترین قیمت بلیت 2 میلیون است. 500 هزار تومان. قیمت هواپیما هنوز قطعی نشده است، چیزی که ما محاسبه کرده ایم این است که قیمت نهایی رفت و برگشت نباید بیشتر از 35 تا 40 میلیون تومان باشد و این ارقام اعلام شده و بلیت های VIP گرفته شده خارج از سازوکار فدراسیون فوتبال بوده است. و قیمت بلیط 950000 دلار بوده و خودشان هم می دانند چه اتفاقی افتاده و هزینه اقامتشان خارج از سیستم است. آنچه مسلم به نظر می رسد قیمت بلیت است که به صراحت اعلام شده و به زودی هزینه پرواز و اسکان توسط وزارت راه مشخص خواهد شد. به نظر من مردم باید در خرید پکیج های جام جهانی کمی دقت کنند.

کلهر در پاسخ به این سوال که پیش بینی می شود چه تعداد تماشاگر ایرانی در قطر حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: این بلیت که در داخل کشور فروخته می شود برای هر مسابقه هفت هزار نفر می توانند بلیت بخرند البته بدون احتساب آنهایی که از خارج می آیند. کشور .بلیت تهیه می کنند. هدف ما این بود که برای هر بازی 10 هزار نفر داشته باشیم و تا الان به 7 هزار نفر رسیده ایم، قول داده شده بود که تعداد دیگری اضافه شود اما فعلاً 7000 نفر بازدید شده و مابقی اعتبار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در جام جهانی برنامه های فرهنگی خواهد داشت؟، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی ما به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شود. قسمت داخلی مربوط به پخش بازی ها در اماکن عمومی است، خدای نکرده در صورت پیروزی ملی پوشان آماده جشن هستیم که امیدواریم این اتفاق بیفتد. در قسمت بیرونی جام را در داخل ورزشگاه و بیرون آن تقسیم کردیم. در قسمت داخل ورزشگاه چند موضوع را دنبال کردیم که یکی از آنها بحث لیدرهاست که از انتخابی تا اعزام را ساماندهی کردیم. مشکل دیگر لباس های هوادار، پرچم، سربند و مچ بند است که آماده کرده ایم. یک قسمت دیگر به بیرون استادیوم برمی گردد، جایی که ما در منطقه ای به نام فیفازون کار خواهیم کرد که در نظر گرفته شد، منطقه دیگری را خود دولت قطر در نظر گرفت. مقدمات اولیه این آثار فراهم شده و دیروز در آخرین نشست برنامه هایی از قبیل کنسرت، گروه های موسیقی و کاردستی برای حضور فعال ترتیب داده شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که «چه کسانی از فدراسیون فوتبال در این جلسات حضور داشتند؟» گفت: در آخرین جلسه دبیر فدراسیون فوتبال و مسئول فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال حضور داشتند. ملاقات.

کلهر در پایان به ابقای دراگان اسکوچیچ و همچنین اختلافات بازیکنان تیم ملی اشاره و خاطرنشان کرد: البته وقتی دقت می کنیم هیچ اختلافی وجود نداشت و به وضوح اختلاف نظر بوده و رفع شده است. و آخرین صحبتی که با دوستان داشتیم الحمدلله. ما بر چالش و تنشی که وجود داشت فائق آمدیم و شرایط بهتر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید