بی تردید فلسطین پیروز قاطع جنگ نابرابر علیه اسرائیل خواهد بود

رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر سوریه:

رئیس جمهور گفت: عملیات علیه الاقصی مرزهای نظام مقاومت را از منطقه به سراسر جهان گسترش داده است.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در دیدار حسین ارنوس نخست وزیر سوریه، روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را ریشه ای و راهبردی توصیف کرد و اجرای بخش قابل توجهی از توافقات صورت گرفته با رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد. بشار اسد در این دیدار در ماه می امسال در دمشق ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی مرزهای نظام مقاومت را از منطقه به سراسر جهان گسترش داده است، گفت: ما شک نداریم همانطور که ملت های عراق، سوریه، یمن و لبنان در مقابل آمریکا پیروز شدند و متحدانش، ملت فلسطین نیز در این میدان پیروز خواهند شد.

رئيس جمهور وی همچنین با تاکید بر تسریع در اجرای کامل توافقات و تفاهمات دو کشور، تصریح کرد: ایران و سوریه ظرفیت بسیار زیادی برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی دارند که امیدواریم با برنامه ریزی و اقدامات بعدی مسئولان در خصوص تهران و دمشق، هر چه زودتر شاهد عملیاتی شدن این ظرفیت ها باشیم.

رئیسی در ادامه دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوریه را ناشی از مقاومت دولت و مردم آن کشور و شکست نقشه های آنها به ویژه در نابودی جریان تروریستی تکفیری دانست و افزود: امروز نظام اسلامی مقاومت فلسطین بر ایمان خود تکیه دارد. با وجود فقدان نیروی دریایی و هوایی، صهیونیست ها و حامی اصلی آنها آمریکا به گونه ای رسوا شده اند که در 60 روز گذشته به جز کشتار زنان بی گناه و بی گناه بچه ها هیچ یک از اهدافشان محقق نشده است و اگر کمک های اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، بدون حمایت مالی و رسانه ای آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی تا به حال سقوط کرده بود.

خشم و نفرت بی سابقه رئیس جمهور اسرائيل و یارانش در افکار عمومی جهان به عنوان نشانه ای از صحت موضع جمهوری اسلامی ایران در 43 سال گذشته در خصوص باطل و جنایتکاری این رژیم و بیان اینکه عملیات علیه الاقصی موجب گسترش دامنه است. حد و مرزهای نظام مقاومت از منطقه تا کل جهان، شکی نداریم همانطور که ملت های عراق، سوریه، یمن و لبنان در برابر آمریکا و متحدانش پیروز شدند، ملت فلسطین نیز در این نبرد پیروز خواهد شد. .

حسین ارنوس، نخست وزیر سوریه همچنین در این دیدار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق نقطه عطفی در روابط تاریخی و راهبردی دو کشور و دستیابی به توافقات حاصل از این سفر به ویژه در زمینه مالی، بانکی توصیف شد. حوزه های انرژی، گردشگری و تجارت را نشانه اهتمام و جدیت مقامات عالی رتبه تهران و دمشق در توسعه تعاملات و همکاری ها دانستند.


آیا این خبر مفید بود؟