ما پزشک هستیم نه صنعتگر و تاجر / پزشکان در جنگ نابرابر در بحران با تاج

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779688

وزیر بهداشت گفت: ما پزشک هستیم، صنعتگر نیستیم، تاجر نیستیم، سیاستمدار نیستیم. ما باید قدر خود را بدانیم. ما پزشک این صفت الهی هستیم، نمی‌توانیم شفای مردم را به تأخیر بیندازیم و باید برای جان مردم تلاش کنیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تودیع و معارفه سران سازمان نظام پزشکی گفت: از همه زحمات همکاران در سازمان نظام پزشکی قدردانی می کنیم. واقعاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان نظام سلامت باید تلاش مضاعف می کردند. برای جبران.


وی ادامه داد: در چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، پزشکان و بهورزان تلاش زیادی کرده اند، اما در دو سال اخیر این تلاش ها زیاد بوده و پزشکان ما در جنگ نابرابر قرار گرفته اند. تصاویر شهدای پزشکی در جامعه امروزی همان تلاشی است که همکاران ما برای سلامت انسان انجام داده اند
و بنابراین جامعه پزشکی خود را به آب و آتش انداخت تا مردم را نجات دهد، تا مردم کمتر رنج بکشند.

وزیر بهداشت افزود: زمانی که دیگران از تاج می ترسیدند و خانه نشین می شدند، پزشکان ما با جان و دل برای بقای مردم تلاش می کردند. ما پزشک هستیم، صنعتگر نیستیم، تاجر نیستیم، سیاستمدار نیستیم، باید برای خودمان ارزش قائل شویم، به این صفت الهی پزشک هستیم، نمی توانیم معالجه مردم را به تعویق بیندازیم و باید برای جان مردم تلاش کنیم. قسم خوردیم که بیماران را مداوا کنیم.

عین اللهی در خصوص برنامه های وزارت بهداشت در دولت جدید گفت: سامانه راهنمایی، پرونده الکترونیکی، تامین اجتماعی و اهمیت برای جمعیت سالمند تهدیدی برای جامعه است و با مشارکت مجلس، اصلاح سبک زندگی قابل رفع است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، اهمیت ارائه مقالات علمی و کاربردی، ایجاد پارک های علم و فناوری و توجه به شرکت های دانش بنیان از برنامه های اصلی ماست که گاهاً با مساعدت مجلس اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همه حوزه‌های آموزش پیشرفته در کشور داریم و در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشکلی وجود ندارد. و مشکل اصلی امروز ما در مدیریت آموزشی است و با برنامه تحول در آموزش و پرورش حل خواهد شد. ما از تمام ظرفیت خود برای تربیت نابغه برای تمام سنین استفاده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: احساس انسان دوستی یکی از ویژگی های اصلی یک پزشک است و به ویژه در مناطق فقیر باید به آن توجه شود و معتقدیم همه مردم در اقصی نقاط کشور باید از خدمات یکسان سلامت بهره مند شوند. “

وی گفت: امیدوارم دکتر رای زاده با همکاری همکاران و استفاده از تمامی پتانسیل های علمی در جهت ارتقای کیفیت و ارتقای خدمات سلامت مردم گام بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید