شاهد توزیع نابرابر درآمد و امکانات دولتی در مازندران هستیم/نگرانی از کمبود برخی اقلام پزشکی و بهداشتی


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909921

علی بابایی با وجود برخی نابرابری‌ها در توزیع درآمد، سرمایه و تسهیلات دولتی برای استان‌ها گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد به ویژه در توزیع درآمد، سرمایه و امکانات دولتی و حتی در موارد پزشکی و بهداشتی شاهد نابرابری در برخی استان ها به ویژه مازندران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به سیاست ها و اقدامات ارزنده دولت برای کاهش نابرابری ها در استان ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم و رئیس جمهور علاقه ای به کاهش نابرابری ها در توزیع درآمد ندارند. دولت های پایتخت و استانی بسیار مصمم و جدی هستند، اما هنوز در این زمینه خلأ طولانی وجود دارد که عزم جدی همه مسئولان، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی در ادامه به میزان تاخیر در سال های اخیر و وجود مشکلات متعدد و تبعات آن برای استان ها در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: استان مازندران به ویژه مرکز استان به دلیل حجم زیاد گردشگران در بسیاری از روزها و ماه های سال نتوانسته اند در زمینه راه، ریلی و … به پیشرفتی دست پیدا کنند. زیرساخت در راستای این افزایش حجم ترافیک.

بابایی کارنامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کمبود اقلام پزشکی و درمانی در فصول سرد پاییز و زمستان و بسیاری از اقلام بهداشتی و درمانی در استان، خاطرنشان کرد: کمبود برخی اقلام پزشکی، درمانی و بهداشتی به ویژه مصرف آنتی بیوتیک در این فصل سرد که سال نگران کننده ای برای ساکنان استان است و وزارت بهداشت و درمان باید برای رفع این مشکلات تدابیر لازم را بیندیشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان سخنان خود بر لزوم توزیع عادلانه درآمدها، تسهیلات و اعتبارات دولتی در استان ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته و اخیر دولت ها شاهد بوده اند. کم توجهی به استان ها به ویژه استان های شمالی در حوزه درآمدها، امکانات و اعتبارات دولت بودیم و دلیل عقب ماندگی نیز نشان می دهد که امیدوارم رویکرد دولت سیزدهم، رئیس جمهور و هیئت دولت وزرایی که با شعار عدالت و توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور آمدند، این نابرابری ها کاهش و حتی رفع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید