توزیع سرنگ و اقلام بهداشتی و مراقبتی به معتادان بی خانمان


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912047

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: پانسمان زخم ها و سوختگی ها و توزیع اقلام بهداشتی و درمانی که سرنگ مهم ترین اقلام آن است; خدمات اصلی این طرح کمک به معتادان بی خانمان و کاهش مشکلات بهداشتی در بین آنها می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: مرحله اول گشت های کاهش آسیب مواد مخدر برای پیشگیری از بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت C از آذر ماه سال 1400 آغاز شد و هم اکنون در مرحله دوم اجرای آن قرار دارد. به 18 سرپناه معتادان بی خانمان در تهران می رسد که در تلاش هستیم در شهرهای اصفهان و شیراز اجرا کنیم.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر افزود: پانسمان جراحات و سوختگی ها و توزیع اقلام بهداشتی و درمانی که سرنگ مهم ترین اقلام آن است؛ با توجه به اینکه در حال حاضر در صورت نیاز به درمان و استفاده از آن ها می توان اقدام کرد. خدمات اصلی این طرح کمک به معتادان بی خانمان و کاهش مشکلات بهداشتی در بین آنها می باشد.

علیخانی تصریح کرد: بنیاد ویلاماری در نقاط مختلف دنیا پروژه های مشابهی دارد و اجرای این طرح در تهران نیز به درخواست آنهاست و جمعیت هلال احمر بازوی مجری این طرح ها در کشور است. در تهران سازمان اجتماعی در تعیین محل توزیع اقلام و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات شریک ما هستند و این همکاری سه جانبه موفقیت طرح کاهش اعتیاد را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید