فرهنگ عاشورا معادله جنگ تحمیلی نابرابر و ناآرامی بزرگ را تغییر داد


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888189

سردار سنایی راد گفت: فرهنگ عاشورایی معادله جنگ نابرابر هشت ساله را تغییر داد و موازنه به نفع جبهه اسلام تعیین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با بیان تاثیر فرهنگ عاشورا در ابعاد مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: از آثار امام راحل و عظیم الملشان است. این بود که فرهنگ حماسه عاشورا را برای ملت ما زنده کرد و آن را در انقلاب نهادینه کرد که نتایج آن را در دفاع مقدس به وضوح می بینیم، به گونه ای که معادله نابرابر نظامی تجهیزات با این فرهنگ جبران شد. و عناصر نرم افزاری وگرنه همه دنیا پشت صدام بودند و ما هم در دنیای غربت هستیم و مظلوم بودیم.

سردار رسول سنایی راد در ادامه گفت: آنچه این معادله را تغییر داد فرهنگ عاشورا بود که شهادت را آرزوی رزمندگان کرد، بنابراین توانستیم به راحتی این ناهماهنگی را جبران کنیم و تعادل به نفع جبهه اسلام و رزمندگان اسلام بود.

وی افزود: این فرهنگ همه کمبودها و نابرابری ها را چه در مقابل شورش های داخلی و چه در مقابل شورش های بیرونی مانند داعش جبران می کند. آمریکایی ها بر این باور بودند که داعش بیش از 30 سال در منطقه خواهد بود و مدت زیادی به نابودی و فروپاشی آن فکر می کردند، اما شهید سلیمانی با بینشی مبتنی بر شناخت واقعیت های جبهه مقاومت وعده داد که نابود شود و خوشبختانه در مدت زمان بسیار کوتاهی عمر طولانی این جریان تروریستی تکفیری به پایان رسیده است.

سنایی راد ادامه داد: یکی از عوامل اصلی فروپاشی داعش، روحیه و روحیه عاشورایی بود که در مقاومت وجود داشت و رزمندگان مقاومت، عباسیان حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت ابوالفضل العلیه السلام محسوب می شدند. عباس مظهر ایمان و بصیرت اندیشه عاشورایی و فرهنگ عاشورایی بود.

وی در پایان تاکید کرد: به همین دلیل است که همانطور که در دوران انقلاب تحت تاثیر فرهنگ حسینی و حماسه عاشورا توانستیم در برابر خشونت طاغوت از جمله شکنجه و کشتار در خیابان مقاومت کرده و بر آن فائق آییم. ساواک پس از انقلاب این فرهنگ توسعه و نهادینه شد و امروز پشتوانه ای برای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگوارمان است که می تواند در برابر ظلم و ستم و فشار دشمنان ایستادگی و مقاومت کند و البته عاقبتش تاکنون افتخار بوده است، چه در پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در برابر قیام های داخلی و خارجی، به نفع ملت ما عاشورا بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید