با وجود اقتدار نیروهای مسلح، باید برای جنگ های نابرابر آماده باشیم


زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856334

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ممکن است با وجود اقتدار نیروهای مسلح وارد یک جنگ نابرابر شویم بنابراین باید برای ماموریت های آتی برنامه ریزی و آماده باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امشب چهارشنبه 25 خردادماه در اولین همایش ملی آمادگی دفاعی و پشتیبانی در مرحله دوم انقلاب که در دانشگاه تربیت افسری امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: در این همایش با هدف حمایت از دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرحله دوم انقلاب، در حال انجام است. کیت آمادگی و نگهداری نیروهای مسلح کارنامه در مقاطع مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان بود. اگر در عملیات هایی مانند خیبر و بدر به موفقیت مطلوب دست نمی یافتیم، شاید به این دلیل بود که تجهیزات و پشتیبانی های وعده داده شده به نیروها تامین نشد.

وی افزود: جهادگران در منطقه آماده باش و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخت ترین شرایط و زیر آتش دشمن تجهیزات، مهمات، غذا و آب رزمندگان را تامین کردند. لازم به ذکر است که آوردن تجهیزات به خط مقدم نبرد دیگری بود.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیان گام دوم انقلاب برای اعتماد و امید به آینده گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر اعتماد و امید به آینده داریم. دستاوردها با محوریت حکمرانی جهادی، استفاده از جوانان و امید به آینده.

وی ادامه داد: پرسنل در حوزه آمادگی و نگهداری نیروهای مسلح از اهمیت ویژه ای برخوردارند. این کارکنان انسانی هستند که مسئولیت آمادگی و پشتیبانی نیروهای مسلح را بر عهده دارند، لذا انتخاب جوانان خلاق، مؤثر، انگیزه و تربیت آنها و ارزیابی این نیروها توجه ویژه ای را می طلبد.

سرلشکر باقری اعتماد و پاسخگویی به جوانان را مهم دانست و تاکید کرد: آنچه در دفاع مقدس رخ داد عمدتا توسط جوانان انجام شد.

وی با اشاره به تغییر نبردهای آینده خاطرنشان کرد: صحنه های نبرد امروز با تروریسم و ​​تکفیر با جنگ های گذشته بسیار متفاوت است و صحنه های جدیدی را به روی ما گشوده است، بنابراین باید برای آمادگی و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده باشیم. “برای طراحی برای جنگ های آینده.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح کشور را تهدید نمی کند، گفت: با وجود این قدرت ممکن است وارد جنگی نابرابر شویم، بنابراین باید برای آینده برنامه ریزی و آماده شویم. جنگ ها و ماموریت ها. .

وی افزود: اگر نیروی دریایی ارتش فکر می‌کند که می‌تواند در یک نبرد ناهمگون با ناو پشتیبانی از کشتی‌های جنگی ما پشتیبانی کند، اشتباه بزرگی است و به ما اجازه این کار را نمی‌دهند، بنابراین باید خلاقانه راه‌های بهتری برای پشتیبانی نیروها پیش‌بینی کرد. “.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید دید نیروهای مسلح چگونه آمادگی حفظ نظام در مقابل آتش دشمن را دارند و با دوری از خط تیر دشمن از نیروهای مسلح حمایت می کنند.

وی افزود: دانش نوظهور امروزی مانند هوش مصنوعی، لیزر، سایبرنتیک و سایر مواردی که امروز وجود دارد در گذشته وجود نداشت، خدا را شکر می کنیم که به درجه ای از قدرت و قدرت رسیده ایم که برخی از دشمنان نمی توانند ما را تهدید کنند. قدرت و قدرت ما را به سطح دشمنان بزرگتری رسانده است که باید برای آنها آماده باشیم.

سرلشکر باقری گفت: نیروی انسانی موثر و با انگیزه برای آمادگی و پشتیبانی نیروهای مسلح ضروری است. البته باید به تناسب از تجربیات داخلی در بخش ملی و نیروهای مسلح و دانشمندان کشورمان استفاده کنیم و دانش جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید نظاره گر نبردهایی باشیم که در سرتاسر جهان در حال وقوع است. اگر پیشرفت ارتش روسیه در جنگ اوکراین کند است، باید نقش آمادگی و پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور را بررسی کنیم و اگر ارتش اوکراین نتوانسته است به خوبی مقاومت کند، نقش آمادگی در این کشور چیست. این نسخه؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به فرماندهان منطقه برای آمادگی و پشتیبانی گفت: باید از تجربیات روز استفاده کرد و جنگ‌ها و رزمایش‌هایی را که در سرتاسر جهان در جریان است را تماشا کرد و با مسائل و مشکلات آشنا شد. جدید. دانش و روش های مورد استفاده در کشف و لذت بردن از جهان.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ملی و مردمی برای انجام ماموریت های آماده و حمایت از نیروهای مسلح، افزود: باید از توان مردمی و بسیج به عنوان نعمت های بزرگ و توانمندی های عظیم و عظیم استفاده کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه آمادگی و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای شرایط غیرمترقبه آماده باشد، افزود: شما نیروهای مسلح باید در رزمایش های تخصصی توان خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. از طرفی بر مدیریت ارزانتر نیروهای مسلح تاکید دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان افزود: مدیریت بهینه و استفاده بهتر از تجهیزات و امکانات بسیار حائز اهمیت است چرا که می توان با همکاری سایر نیروهای مسلح و با برادری و همکاری از ظرفیت های موجود استفاده بهتری کرد. انتظار داریم همینطور باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید