بی توجهی به خسارت 12 میلیاردی برای جلوگیری از محرومیت خلیل زاده / دستمزد پرسپولیس به پای تیم ملی سوخت؟!

ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793576

این احتمال وجود دارد که سران فعلی و سابق باشگاه پرسپولیس به دلیل شرایط حساس و خطیر تیم ملی به شکایت به فیفا بی توجهی کرده باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مهدی طارمی در شهریور 1396 پس از نیمی از انتقال از پرسپولیس به ریزه آسپور ترکیه و بازگشت به تهران پس از شرایط خطرناک ترکیه، آماده بستن پنجره باشگاه تهرانی و اخراج چهار ماهه شد.

البته در آن زمان ادعا می شد که ستاره فعلی تیم فوتبال پورتو تنها با این باشگاه ترکیه ای تفاهم نامه امضا کرده و هرگز از عقد قرارداد مطلع نشده است. اما این موضوع با وساطت روسای جمهور دو کشور حل شد تا فقط محکومیت های فیفا برای باشگاه پرسپولیس و خود طارمی باقی بماند.

این موضوع در روزهای اخیر پس از اظهارات جنجالی مهدی رسول پناه بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. از سوی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در ماجرای انتقال جسورانه خلیل زاده به باشگاه الریان قطر مدعی است که حدود 12 میلیارد فولاد به عنوان غرامت به نفع سرخ ها نادیده گرفته شده است.

پس از این اظهارات بود که مانی درویشی از اعضای تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس در اینستاگرام شخصی خود از پیگیری این غرامت هنگفت خبر داد اما مخالفت صریح اعضای باشگاه او را مجبور به استعفا کرد و مشکل عملا خفه شد.

ماجرا از این قرار است که شجاع خلیل زاده ممکن است به دلیل اغوای بازیکنی که با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشته به اتهام فسخ غیرموجه قرارداد از سوی نهاد مربوطه محکوم شود اما قرمزها اشتباه کردند.

پرسپولیس به جای شکایت از فدراسیون جهانی، به فدراسیون ملی و کمیته وضعیت مراجعه کرد تا حتی در صورت تایید اظهارات قرمزها، باشگاه سودی نبرد. طبق ماده 22 قانون وضعیت بازیکنان، قوه قضائیه فیفا باید در این خصوص اظهار نظر کند.

اما چرا در این شرایط با دراویش برخورد کردند و تاکنون شکایتی از خلیل زاده نشده است؟ یک کارشناس حقوقی به خبرورزشی دانا گفت: احتمالاً این موضوع به این دلیل است که در صورت اجرای حکم فیفا، مدافع تیم ملی فوتبال الریان با محرومیتی بین 4 تا 6 ماهه مواجه خواهد شد و این محرومیت ها و در مسابقات ملی اعمال خواهد شد.

بنابراین عقب نشینی بیش از یک ساله پرسپولیس احتمالاً به این دلیل است که منافع ملی و شرایط حساس تیم ملی به خطر نیفتاده و متخلف به دادگاه معرفی نشد. وگرنه دلیل دیگری برای این بی توجهی وجود نداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید