تأثیر مخرب همه‌گیری تاج بر سلامت روان کودکان

ساعت: 07:42
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782782

در حالی که کووید هیچ رحمی به پیر و جوان نداشت، کودکان بدترین رنج را متحمل شدند زیرا این بیماری همه گیر آموزش و دوران کودکی عادی آنها را مختل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شواهد بین المللی فزاینده ای مبنی بر افزایش نسبت کودکانی که مشکلات عاطفی یا بالینی قابل توجهی را از آغاز کووید گزارش می کنند وجود دارد.

بر اساس گزارش جدید دانشگاه کاردیف در بریتانیا، بیش از یک چهارم از کودکان 10 تا 11 ساله در طول این همه گیری مشکلات عاطفی یا بالینی قابل توجهی داشتند که 17 درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشته است.

محققان دریافته‌اند که ندیدن اعضای خانواده یا دوستان و اعضای خانواده مبتلا به کووید یکی از نگرانی‌های اصلی کودکان 10 تا 11 ساله در طول همه‌گیری است.

طبق این مطالعه، کودکان خانواده های فقیرتر تقریبا دو برابر بیشتر از کودکان خانواده های ثروتمند مشکلات عاطفی و رفتاری را گزارش می کنند.

گراهام مور، محقق ارشد این مطالعه گفت: «در حالی که مردم اغلب می گویند کودکان انعطاف پذیر هستند، داده های ما نشان می دهد که این بیماری همه گیر تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان کودکان داشته است. بسیاری از کودکان در حال بهبودی از وضعیت فعلی خود هستند. با این حال، برای بسیاری، تجربیات این اپیدمی تأثیری ماندگار بر روان آنها خواهد داشت.»

با این حال، این مطالعه نشان داد که علیرغم آسیب‌های روحی شدید ناشی از قرنطینه و تحصیل در منزل، بیشتر کودکان ارتباط خوبی با مدارس خود داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید