اثرات همه گیری کووید 19 بر سلامت روان دانش آموزان

وی با اشاره به اثرات تلخ بیماری همه گیر تاج، افزود: 188 کشور در مراحل اولیه همه گیری تاج، مدارس را تعطیل کرده اند و بیش از 1.5 میلیارد دانش آموز در سراسر جهان از تحصیل محروم شده اند.

هال با اشاره به نتایج این مطالعه خاطرنشان کرد: کووید 19 علاوه بر اثرات جسمی و زیستی، اثرات روانی و اجتماعی قابل توجهی بر کودکان و دانش آموزان دارد.

وی سپس توجه بیشتر به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را ضروری دانست و یادآور شد: توجه به وضعیت روحی دانش آموزان نیازمند نگاه راهبردی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت نقش مدارس در آماده سازی نسل آینده کشور گفت:

هال تاکید کرد: سلامت روان از نظر ما لزوماً فقدان بیماری روانی نیست، بلکه شکل متعالی آن به گونه ای طراحی شده است که دانش آموز از ظرفیت ذهنی برتر و حداکثر سازگاری متعالی برخوردار باشد و از قدرت سازگاری، قضاوت، بینش برخوردار باشد. حل مسئله.” مهارت های اجتماعی و ارتباطی و مهارت های مرتبط.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوران تحصیل را فرصت مناسبی عنوان کرد که علاوه بر بحث های آموزشی، فرصتی برای آموزش های اجتماعی و ارتباطی برای کودکان و دانش آموزان نیز فراهم می کند.

هال با بررسی آمار مدارس و تعداد مشاوران در مدارس به اهمیت نقش مشاوره در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: مشاوران می توانند نقش آموزشی و حمایتی موثری در رشد علمی، اجتماعی و روانی دانش آموزان داشته باشند و بهینه سازی کنند. استفاده از ظرفیت مشاوران مدارس ضروری تلقی می شود.

به گفته وی استفاده از روان سنج و روانشناس در قالب تیم های مشاوره در مدارس برای رفع مشکلات و چالش های دانش آموزان بسیار مفید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شناخت مشکلات روانی در کودکان بسیار پیچیده است و در صورت عدم نگاه آسیب شناسانه به حل مشکلات روانی و اجتماعی دانش آموزان، آینده آنها به خطر می افتد.

وی منشأ بسیاری از انحرافات و جرایم و رفتارهای پرخطر در بزرگسالی را مربوط به دوران دانش آموزی می داند که در صورت مداخلات مناسب می توان آن را کنترل کرد.

زالی افزود: اگر این مداخلات به صورت پیشگیرانه برای بهبود فرآیندهای آموزشی انجام شود، قطعاً بهبود اجتماعی را در آینده جامعه به همراه خواهد داشت، اما نه تنها مربوط به دوره آموزشی نیست، بلکه می تواند روابط اجتماعی را نیز بهبود بخشد. سرمایه گذاری برای آینده

شهید بهشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به چالش های دوران بلوغ گفت: ماهیت روانی دانشجویان به ویژه در دوران بلوغ به گونه ای است که رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. در این دوران تغییرات چشمگیری در هورمون ها و غدد درون ریز ایجاد می شود که منجر به بروز رفلکس های بیولوژیکی، فیزیولوژیکی و روانی در نوجوانان می شود که اگر شناخت کافی از این رفتارهای فیزیولوژیکی نداشته باشیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

هال بلوغ را دورانی بسیار حساس توصیف کرد که می تواند یک دوران طلایی و یک فرصت نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح و بسته های آموزشی مناسب می توان بلوغ را به دوره ای تبدیل کرد که برای کودکان فرصت ایجاد کند. به جای مشاهده تغییراتی مانند افسردگی و رفتارهای نامناسب مانند پرخاشگری.

به گفته هال، گاهی نگاه غیرعلمی و سطحی به مشکلات یادگیری دانش آموزان می تواند در درازمدت هرم دانش و فکری جامعه را به خطر بیندازد. با این حال، با مداخله روانی اندک، بیش از 80 درصد از این دانش آموزان ممکن است مشکلات یادگیری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به تفاوت توانایی دانشجویان در یادگیری در علوم مختلف، به مبنای علمی این موضوع در مغز اشاره کرد و افزود: باید اجازه دهیم استعدادهای افراد متناسب با علایقشان شکوفا شود. .

هال انگیزه تحصیلی را ساختاری مطلوب توصیف کرد که باید به کودکان و دانش‌آموزان اجازه رشد خوبی بدهیم و برخی برنامه‌های تشویقی می‌تواند در شکل‌دهی مطلوب‌تر این ساختار مؤثر باشد.

به گفته رئیس دانشگاه، شور تحصیلی موتور محرکه پیشرفت اجتماعی و آموزشی برای همه دانشجویان است.

وی برخی رفتارها از جمله پرخاشگری، اضطراب، افسردگی و کاهش میل به تحصیل و افت تحصیلی، کاهش سطح روابط اجتماعی در کودکان را از جمله آسیب هایی عنوان کرد که در صورت عدم رسیدگی در سال های آینده می تواند منجر به بروز مشکلات اجتماعی شود.

به گفته هال، علائم افسردگی در دانش آموزان می تواند به صورت کاهش میل به تحصیل و کاهش شرکت در بازی های گروهی خود را نشان دهد و با علائم در بزرگسالان متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این تاج لطمه زیادی به آموزش و مهارت های آموزشی و اجتماعی دانش آموزان وارد کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه 19 کودک مبتلا به کووید از تربیت بدنی و مهارت های روانی مطلوب محروم شده اند. مدرسه “.

به گفته وی، ارتباط عاطفی معلمان و دانش آموزان و تفریح ​​و بازی در مدارس، آموزش اجتماعی و روانی مطلوبی را ایجاد می کند که در آموزش مجازی محقق نمی شود.

هال برخی از گروه های دانشجویی مانند دانش آموزان بدسرپرست و بی خانمان، کودکان مبتلا به اوتیسم را بیش فعال خواند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید