تاثیر ویتامین B1 در کاهش سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی می تواند دردناک و کنترل آن دشوار باشد و علائم و زمان آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

تاثیر ویتامین B1 در کاهش سردردهای میگرنی

کارشناسان هنوز در تلاشند تا بفهمند که چرا سردردهای میگرنی رخ می دهد و افراد چه اقدامات پیشگیرانه ای می توانند انجام دهند.

نتایج یک مطالعه اخیرا منتشر شده نشان می دهد که مصرف ویتامین B1 ممکن است به پیشگیری از میگرن در برخی افراد کمک کند.

میگرن یک اختلال عصبی است که باعث سردردهای شدید می شود و معمولاً یک ناحیه از سر را درگیر می کند. درد میگرن می تواند شدید باشد و گاهی اوقات افراد ممکن است علائم دیگری مانند تهوع یا استفراغ را تجربه کنند. سردردهای میگرنی می توانند با دلایل خاصی مانند استرس یا تغییرات هورمونی مرتبط باشند.

رژیم غذایی یکی از عواملی است که می تواند بر سردردهای میگرنی تاثیر بگذارد. با این حال، کارشناسان هنوز در حال بررسی جزئیات اثربخشی این رژیم هستند. محرک های غذایی یا اقدامات پیشگیرانه ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

دکتر کلیفورد سگیل، متخصص مغز و اعصاب کالیفرنیایی، نمونه هایی از این موارد را ذکر کرد: محرک های غذایی در میگرن رایج هستند. مصرف پنیر و کافئین می تواند باعث سردردهای میگرنی شود. از بیمارانی که برای اولین بار به من مراجعه می‌کنند می‌خواهم یک دفترچه یادداشت داشته باشند تا ببینند آیا دارویی وجود دارد که باعث سردرد شود. کافئین می تواند هم باعث سردرد شود و هم می تواند سردرد را تسکین دهد، بنابراین تعمیم اینکه آیا چیزی باعث سردرد می شود یا به آن کمک می کند، دشوار است.

افرادی که سردردهای میگرنی را تجربه می کنند باید با پزشکان و سایر متخصصان برای شناسایی علل سردرد مشورت کنند.

در این مطالعه جدید، محققان رابطه بین دو ویتامین B، تیامین (ویتامین B1) و ریبوفلاوین (ویتامین B2) و تجربه سردردهای شدید یا میگرن را بررسی کردند. آنها داده های شرکت کنندگان در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه در ایالات متحده را از سال 1999 تا 2004 تجزیه و تحلیل کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان آمریکایی در مطالعه خود دریافتند که داشتن مقادیر بالاتر تیامین در رژیم غذایی با کاهش احتمال ابتلا به میگرن مرتبط است. این امر به ویژه در میان شرکت کنندگان زن صادق بود. اما این اثر در مورد ریبوفلاوین مشاهده نشد.

دیدگاهتان را بنویسید