کدام ویتامین ها می توانند استرس را کاهش دهند؟

کدام ویتامین ها می توانند استرس را کاهش دهند؟

روز جدید وقتی استرس دارید می توانید با آرامش غذا بخورید؟ این واقعیت که استرس می تواند بر انتخاب غذا تأثیر بگذارد، موضوع جدیدی نیست. در زمان استرس، بسیاری از ما ممکن است به سراغ غذاها یا میان وعده هایی برویم که بیشتر آنها حاوی چربی اشباع شده یا قندهای افزوده هستند.

سیستم عصبی مرکزی شما هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را زمانی که احساس اضطراب یا استرس می کنید ترشح می کند. این هورمون ها پاسخ مبارزه را تحریک می کنند تا بدن شما را آماده کند. به عنوان مثال، ضربان قلب ممکن است افزایش یابد، فشار خون و تنفس ممکن است افزایش یابد. قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا مزمن می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر احساس اضطراب، برخی از افراد ممکن است افسرده شوند، سعی کنند خوب بخوابند یا مشکلات گوارشی داشته باشند.

آیا برخی از مواد مغذی می توانند استرس را کاهش دهند؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تحقیقات در مورد مواد مغذی خاص با مدیریت استرس محدود است. مطالعات اخیر بر روی مواد مغذی مورد نیاز مغز برای عملکرد طبیعی متمرکز شده است. این ممکن است شامل مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها یا ویتامین های B باشد. اگرچه برخی از مطالعات نشان داده اند که چگونه می توان به مدیریت استرس با مکمل ها کمک کرد، اما نتایج قانع کننده نیستند. از آنجایی که این مواد مغذی در یک الگوی غذایی سالم مهم هستند، بهترین راه برای دریافت آنها از طریق غذاهایی است که می خورید. به عنوان مثال، میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها به همراه سایر مواد مغذی هستند که می توانند با هم برای ارتقای سلامتی کار کنند و بسیاری از غذاها انواع طبیعی ویتامین های B از جمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات را فراهم می کنند. لبنیات، حبوبات و گوشت.

برخی مطالعات همچنین ارتباط بالقوه ای را بین سطوح پایین ویتامین D و استرس گزارش کرده اند. این مطالعات نشان نمی دهد که آیا سطح استرس در پاسخ به ویتامین D افزایش یا کاهش می یابد. با این حال، بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از ماهی های روغنی، تخم مرغ، لبنیات غنی شده و محصولات سویا و همچنین برخی از قارچ هایی که در معرض نور فرابنفش قرار دارند. لازم به ذکر است که منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است.

آیا مکمل های ویتامین و مواد معدنی استرس زا هستند؟

برخی مکمل ها ادعا می کنند که به مقابله با استرس کمک می کنند. با این حال، شواهد در حمایت از این مکمل ها محدود است و تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است. قبل از مصرف هر گونه مکمل ویتامینی و معدنی با پزشک خود مشورت کنید.

وقتی صحبت از غذا و استرس می شود، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بدن خود انجام دهید این است که یک سبک تغذیه متعادل و سالم انتخاب کنید. شرکت در فعالیت بدنی منظم نیز برای مقابله با استرس مفید است. حداقل پنج دقیقه ورزش در روز می تواند مفید باشد. یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه تغذیه شخصی سالم ایجاد کنید که شامل اولویت ها و اهداف رژیم غذایی خاص برای فعالیت بدنی باشد.

راه های دیگری که می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند عبارتند از:

فعالیت های آرامش بخش مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی و غیره.

برای حمایت عاطفی در موقعیت های استرس زا با دوستان و اقوام ارتباط برقرار کنید

مصرف کافئین خود را محدود کنید

در نهایت به دنبال درمان و راه حل اساسی باشید. استرس می تواند شما را ناتوان کند. مشاوران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند درمان هایی را برای کمک به مبارزه با استرس ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید