تاثیر 730 میلیون دلار فساد در وزارت جهاد کشاورزی / نماینده مجلس: آقای رئیسی این گنجینه ها کی جمع آوری می شود؟

تاثیر 730 میلیون دلار فساد در وزارت جهاد کشاورزی / نماینده مجلس: آقای رئیسی این گنجینه ها کی جمع آوری می شود؟

روز جدید حسینی نماینده میانه گفت: این رسوایی بزرگ واقعاً زینت دولت آقای رئیسی را نداده است و ما از ایشان می خواهیم به این سوال ادامه دهند که چگونه چنین جنایت پیچیده ای به این بزرگی انجام شده است؟

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار می رود دولت سیزدهم با مفاسد اقتصادی مبارزه جدی کند، گفت: این فساد و خیانت بود. این را اخیراً رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد؛ یکی از سازمان های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به یک شرکت خصوصی مجوز واردات 13 میلیون تن مواد اولیه دام اعم از گندم، ذرت، جو و … را صادر می کند و این شرکت خصوصی بدون واردات مواد اولیه، آنها را در گمرکات پناه می دهد. یعنی به اصطلاح ثبت رسمی یعنی این واردکننده این کالا را وارد کرده در حالی که در اصل هیچ کالایی وارد نشده است! سپس وزارت جهاد کشاورزی به شرکت اجازه می دهد تا آنچه را که هنوز وارد نشده است به سامانه بازار عرضه کند و برخی از جمله اتحادیه های کشاورزی، کشاورزان و کارخانجات دام و طیور در سامانه ثبت نام کرده و پرداخت می کنند به این امید که محصول وارد شود. فروخته شد. هرکس بخرد تحویل می گیرد. در مجموع حدود 1100 میلیارد تن فولاد بدون تحویل به حساب این شخص و شرکت واریز شده است! و حالا مشخص است که هیچ نهادی وارد نشده است!

وی ادامه داد: جالب اینجاست که وزارت جهاد کشاورزی با بانک مرکزی مکاتبه کرده و خواهان صدور 730 میلیون دلار تسهیلات برای این شرکت است و در این نامه بدون معرفی دام به صراحت آمده است که این ورودی وارد کشور شده است.» بر اساس گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، این شرکت 730 میلیون دلار ارز و تسهیلات دریافت می کند.

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای ملی افزود: اکنون این گفتگوی ما با آقای رئیسی است که ایشان را مردی پاک و دلسوز می دانیم. ما واقعاً انتظار نداشتیم این همه سوء استفاده و تقلب در دولت او اتفاق بیفتد. در واقع باید فکر کنید که این رسوایی بزرگ و میزان آبروریزی و اعتماد سوزی ناشی از این فساد اداری و اقتصادی در بدنه نظام اداری ممکن است بیش از سوء استفاده ای باشد که در شرق صورت گرفته است.

نماینده مردم میانه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور آیا با این حجم عظیم این فساد پایانی دارد یا خیر؟ آیا سیستم های اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما باید تا این حد در معرض سوء استفاده، فساد و سوء استفاده قرار گیرند؟ پس بالاخره کی این اعتبارات و اعتبارات جمع آوری می شود؟ پایان این سوء استفاده ها کی است؟ اگر این خبر خیانت و تکان دهنده در دولت شما تمام نشود پس کی تمام می شود؟

وی افزود: به هر حال از دولت انتظار داریم که دارایی های این شرکت های صوری، شرکت های خانوادگی و اجاره ای را به طور کامل تجمیع کند و این فشاری را که بر اقتصاد و اعتماد مردم و بیت المال وارد می شود، بردارد. “

حسینی با اشاره به نقشی که دولت می تواند نقش کلیدی و تعیین کننده ای در مبارزه با فساد داشته باشد، گفت: از آقای رئیسی می خواهم که مجاری فساد را بر اساس اصول قطع کند. باید تمام موضوعاتی را که در حیطه مسئولیت و اختیاراتش است (به استثنای موارد مربوط به قوه قضائیه و قوه قضائیه) پاکسازی کند، باید همه زمینه‌ها و مجاری فساد را پاک کند، همانطور که (رئیس‌جمهور) در زمان ریاست قوه قضائیه انجام داد. ، و به دولت گفت کانال های فساد را ببخشید و این همه پرونده انجام ندهید، حالا خود آقای رئیسی باید این فسادها را از بین ببرد.

وی افزود: حدود 4 تا 5 ماه پیش در جلسه ای که با آقای رئیسی با مجمع نمایندگان استان داشتیم در حضور رئیس جمهور گفتم که جهاد اصلی و بزرگ امروز ما که سخت تر و پیچیده تر است. جنگ، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مجازات جویندگان گنج و توقف فعالیت آنها و غارت بیت المال است.

حسینی گفت: این رسوایی بزرگ واقعاً زینت دولت آقای رئیسی را نداده است و ما از آنها می خواهیم این سوال را پیگیری کنند که چگونه چنین جنایت پیچیده ای به این بزرگی انجام شده است؟! جنایت، جرایم اداری، جرایم اقتصادی و جرایم بانکی، دولت باید در این موارد پاسخ روشنی به مردم بدهد تا این اعتماد سوزی تبدیل به اعتماد شود.

دیدگاهتان را بنویسید