تاج، ثروت ثروتمندان جهان را دو برابر کرد

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، 10 مرد ثروتمند جهان در دو سال اول اپیدمی تاج، با افزایش فقر و نابرابری، دارایی خود را دو برابر کردند.

آکسفام در یک نشست توجیهی پیش از اجلاس مجازی مجمع جهانی اقتصاد گفت که دارایی‌های آن از 700 میلیارد دلار به 1.5 تریلیون دلار با نرخ متوسط ​​1.3 میلیارد دلار در روز افزایش یافته است.

آکسفام، یک موسسه خیریه متمرکز بر کاهش فقر جهانی، در نشست خود گفت که ثروت میلیاردرها در طول اپیدمی سلطنتی در 14 سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که اقتصاد جهانی در بدترین رکود خود از زمان سقوط وال استریت است. 1929

آکسفام نابرابری اقتصادی را “خشونت اقتصادی” نامید و گفت نابرابری روزانه 21000 نفر را به دلیل عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی، خشونت مبتنی بر جنسیت، گرسنگی و تغییرات آب و هوایی می کشد.

این مؤسسه افزود که اپیدمی کرون 160 میلیون نفر را در فقر فرو برده است و اقلیت‌های قومی غیرسفید پوست بیشترین آسیب را از نابرابری فزاینده دیده‌اند.

آکسفام همچنین خواستار اصلاحات مالیاتی برای تامین بودجه تولید واکسن در سراسر جهان و همچنین مراقبت های بهداشتی، سازگاری با آب و هوا و کاهش خشونت برای کمک به نجات جان افراد شد.

فوربس 10 ثروتمندترین افراد جهان را به شرح زیر فهرست می کند: ایلان ماسک، رئیس تسلا و اسپیس ایکس، جف بزوس از آمازون، لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران گوگل، مارک زاکربرگ از فیس بوک، بیل گیتس و استیو بالمر، سابق لری الیسون، مدیران عامل مایکروسافت، وارن بافت، مدیر عامل سابق اوراکل، سرمایه گذار آمریکایی، و برنارد آرنو، رئیس گروه تشریفات فرانسوی.

دیدگاهتان را بنویسید