ارز دو نرخ فاسد بود / ارز ترجیحی از طرف فقرا و از طرف ثروتمندان


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837418

صمدله محمدی گفت: ارز ممتاز به نام مستضعف بود اما در واقع کسانی که تاجر، ثروتمند و دلال بودند از آن استفاده می کردند اما دولت مصمم به رعایت حقوق بشر و قطع دست ظالمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص لغو ارز ترجیحی گفت: ارز ترجیحی یکی از الزاماتی بود که حتما باید در سال جاری اتفاق افتاده باشد. گذشته.”

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی در دولت قبل تصویب شده است، گفت: ارز دو نرخی بود به عنوان مثال ارز 20 تا 26 هزار تنی به 4200 نفر داده شد که مایحتاج اولیه مردم را تامین می کنند. متاسفانه این دو نرخ باعث ایجاد رانت و فساد شده است.

محمدی گفت: عده ای که به این ارز دسترسی داشتند اعتماد نکردند و تخریب و حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

وی افزود: اگر کالایی با ارز ترجیحی خریداری شود، ردیابی نمی شود که کالا به دست مردم برسد، مثلاً زمانی که دارو به دست مردم برسد، ردیابی نمی شود. و هیچ محدودیتی برای نظارت واقعی بر ارز ترجیحی که در جای خود به نفع مردم هزینه می شود وجود نداشت.

محمدی افزود: از آنجایی که این ارز مفسده داشت و رانت ایجاد می کرد، بهترین راه حل حذف ارز ترجیحی بود اما مجلس بر دولت نظارت داشت تا راهکار و برنامه اجرایی برای این موضوع تدوین کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است تا به بهترین نحو و به نفع مردم حکومت کند.

محمدی افزود: ناگفته نماند که مقرر شد قیمت برخی کالاها مانند نان که نقطه قوت مردم است به هیچ قیمتی تغییر نکند و به هیچ وجه تاثیر منفی بر زندگی مردم نداشته باشد. . “

وی گفت: به نظر می رسد دولت صرفاً به خاطر حفظ حقوق مردم و مستضعفان در کنار مردم ایستاده و پیگیر این حذف ارز ترجیحی است.

محمدی گفت: ارز ممتاز به نام مظلوم بود اما در واقع کسانی که تاجر، ثروتمند و دلال بودند از آن استفاده می کردند اما دولت مصمم به رعایت حقوق بشر و قطع دست ظالمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید