تفاوت زندگی پس از مرگ فقرا و ثروتمندان

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803451

همه مردم به نوعی در دفن اموات نقش داشته اند و برخی معتقدند در شهر و مکان خاصی دفن خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، شهر مقدس کوم یکی از شهرهایی است که به دلیل وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه(ع) و امامزادگان متعدد، بسیاری در سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور در این شهر دفن خواهند شد.
همه مردم به نوعی در دفن اموات نقش داشته اند و برخی معتقدند در شهر و مکان خاصی دفن خواهند شد. بسیاری از آیات عظام، علما و بزرگان حوزه علمیه، بسیاری از شخصیت های مشهور سیاسی و حتی برخی از پادشاهان قاجار در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) و قبرستان شهر قم مدفون هستند.

aba3e208 8351 40dc ae7d 8ab434d38b76 خبر خاکستری

فرقی نمی کند کجا هستید یا وضعیت مالی شما چیست، زیرا در نهایت در یک متر خاک می خوابید، اما در کوم، هر چه پول بیشتری بپردازید، مکان قبر بهتر است. یک طبقه و چند طبقه است که یکی از آنها از حد معمول گرانتر است.
شما حق ندارید دکوراسیون داخلی آخرت خود را تعیین کنید و آنچه در داخل است برای همه یکسان است، اما طراحی نمای بیرونی به شما بستگی دارد، سنگ های مرغوب گران تر هستند و نماهای لوکس وجود دارد.
قیمت ها در صومعه های درون شهر بسیار بالا است. به همین دلیل آرامستان بهشت ​​معصومه (س) در کوم تقریباً تنها گزینه برای مردم عادی است.

488a83b8 53dd 45dd 99a8 efab3a17db13 خبر خاکستری

سید سیف الدین موسوی نیارکی مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کوم با اشاره به قیمت قبور آرامستان بهشت ​​معصومه گفت: قیمت قبور در این آرامستان با قیمت قبور در سطح شهر بسیار متفاوت است. و بسیار پایین تر است.
وی با اشاره به نحوه دریافت هزینه های معبد بهشت ​​معصومه (س) گفت: کلیه هزینه های تشییع جنازه طبق مصوبات شورای اسلامی شهر وصول می شود. در این راستا کلیه هزینه ها با توجه به پیش بینی های سال آینده و میزان هزینه ها در هیئت مدیره جمع بندی و در بودجه سنواتی به شورای اسلامی شهر ارسال و تصویب و پس از تصویب فرماندار و گزارش به اجرایی سازمان.
مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری کوم اضافه کرد: هزینه ها در این قسمت به دو قسمت تقسیم می شود که بخشی از آن مربوط به خرید ابزار و تجهیزات از قبیل روکش، روکش های حمل اجساد و پلاستیک و قسمت دیگر مربوط به خرید ابزار و تجهیزات می باشد. مربوط به اقلام حمل اموات با آمبولانس، خدمات، شستشو و دفن.
وی با اشاره به رایگان بودن قبور برای برخی اقشار گفت: هزینه قبور داخل آرامستان بهشت ​​معصومه در قسمت های فعلی علاوه بر کارکنان و کارکنان شهرداری، برای والدین و همسران شهدا و جانبازان بالای 25 درصد و ارگان خیرین گروه هایی مانند افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، افراد زیر خط فقر و ناشناخته ها آزاد هستند.
موسوی نیارکی گفت: در کنار رایگان بودن بسیاری از قبور، هزینه هایی نیز وجود دارد که صرف هزینه های عمرانی و زیربنایی می شود که از جمله آنها می توان به ساخت راه دسترسی، نگهداری آرامستان، روشنایی و فضای سبز اشاره کرد.

5b72fa0f 151d 4577 ab7a 06c2368364c3 خبر خاکستری

اما همه شنیده‌ایم که در آخرت هم وضع افراد فرقی نمی‌کند و وضعیت افراد به اعمالشان بستگی دارد، نه به ثروتشان، فقیر یا غنی، بلکه به وضعیت هزینه‌ها در این دوره و زمان نشان می‌دهد. آنها هستند و بهترین مقام برای مرگ هستند.
البته چند سالی است که بازار مسکن و ساختمان راکد است، اما بازار قبر همیشه داغ است، اجاره ای نیست و همه صاحب آن هستند. مابقی هزینه های مراسم، ترحیم و ترحیم…

784b6e21 082f 41b9 9239 bc35e684dad1 خبر خاکستری

اگر از نظر مالی خوب باشید و پول کافی داشته باشید در کنار بقعه امامزاده و معبد شهدا یا در یکی از خیابان های شلوغ مرکز شهر دفن می شوند اما اگر پول ندارید جای شما در یکی از مقبره های وسط بیابان ها تهران.
کسی که پول بیشتری دارد در آخرت خانه بهتر و منظره زیباتر و حتی پارکینگ مناسب برای کسانی که می توانند روز پنجشنبه برای خواندن فاتحه و مشکلات مردم و مشکلات سلامتی و … بیایند. موضوع.
پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: «قبر باغی است از باغ های بهشت، یا گودالی از حفره های جهنم… و خدایا به تو پناه می برم از آن. عذاب در قبر». به جای اینکه به دنبال جای خوب برای قبر خود باشیم، باید کوله بار خود را برای آخرت ببندیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید