جراحی اقتصادی دولت به نفع ثروتمندان و به ضرر فقرا است

جراحی اقتصادی دولت به نفع ثروتمندان و به ضرر فقرا است

روز جدید حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کانون کارگری) در نشست بازنشستگان درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: تقریباً سه هفته از تصویب هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی و مصوبه می گذرد. دولت. ” در این مدت تمام تلاش خود را کردیم تا به دولت بگوییم که وضعیت کارگران و مستمری بگیران سخت است و افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران و افزایش 38 درصدی برای سایر سطوح نمی تواند به توده کارگران رنگ بدهد.

وی همچنین به تصمیم دولت برای افزایش ده درصدی حقوق بخش های دولتی اشاره کرد و گفت: نمی توان با کلیت تصمیم به گونه های مختلف برخورد کرد. بدیهی است مصوبه شورای عالی کار شامل حداقل دستمزد در بخش بودجه می شود اما سایر سطوح را شامل نمی شود. مگه میشه اینطوری رفتار کرد؟ این قانون دوگانه چیست؟

صادقی گفت: همین موضوع در مورد حقوق بازنشستگان نیز مطرح شد. دولت می گوید ما با افزایش 57 درصدی حقوق پیشاهنگی موافقیم اما با افزایش 38 درصدی حقوق در سایر سطوح موافق نیستیم. آنها می گویند دستمزد در سطوح دیگر باید 10 درصد افزایش یابد. در واقع، آنها می گویند، همانطور که مقامات دولتی، ملکی و لشکری ​​حقوق خود را 10 درصد به سطوح دیگر افزایش داده اند، این نیز باید اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار گفت: کسانی که می گویند این افزایش دستمزد باعث تورم می شود، بر چه اساسی می گویند؟ اگر این اتفاق می افتاد، باید با اعلام افزایش حقوق، تورم خود را نشان می داد، اما نشد. چیزی شبیه به تورم ناشی از تورم ندیدیم اما تصمیم دولت برای افزایش یارانه ها باعث شد ظرف دو ساعت کالاهای اساسی تورم بالایی داشته باشد.

وی گفت: تصمیمات اشتباه و خوش طعم باعث افزایش تورم می شود نه دستمزد کارگران و بازنشستگان. چرا باید نتیجه تصمیمات غلط دولت را به بازنشستگان نسبت داد؟ صادقی گفت: همان عملیات اقتصادی در زمان احمدی نژاد بود، اگر یارانه ها می توانست در این سال ها فقرا را ثروتمند کند، این عملیات می تواند فقرا را هم ثروتمند کند! اما این تصمیمات بیشتر به نفع ثروتمندان و به ضرر مردم بود. فقرا. .

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار گفت: کارگران و بازنشستگان همیشه همراه انقلاب و نظام بوده اند اما با چنین رفتاری این نیروهای وفادار را از قطار حامیان بیرون خواهید کرد. با این تصمیمات چطور می گویید طرفدار نقاط ضعف هستید؟!

صادقی گفت: در این شرایط می گویید افزایش حقوق بازنشستگان باعث تورم می شود؟! قدرت خرید کارگران و بازنشستگان کمتر از سبد روزانه وزارت کار است و ۲۵ درصد کسری دارد.
وی گفت: سازمان بیمه و وزارت کار با مصوبه شورای عالی کار درباره حقوق بازنشستگان موافقت کرده اند اما هنوز دولت این موضوع را تصویب نکرده و باعث استرس و اضطراب روزانه بازنشستگان ما می شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کانون کارگری گفت: این دولت ها هستند که به دلیل سیاست های غلط اقتصادی خود ما را در موقعیتی قرار می دهند که صدای خود را بشنویم. دولت بودجه ای برای افزایش حقوق بازنشستگان به ما نمی دهد اما ما مستمری بگیران بیمه مهمان ما هستیم. دولت 525 هزار میلیارد تن فولاد به ما بدهکار است که سال گذشته 72 هزار میلیارد تن آن و امسال 90 هزار میلیارد تن باید بپردازد. این در حالی است که دولت باید سالانه 125 تریلیون تن در ردیف بودجه سازمان ببیند. امسال سفارش ما را در بودجه حذف کردند که اگر جمع نمی شدیم پرداخت نمی شد. صادقی گفت: برای احقاق حق خود از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم و با حفظ ارزش های انقلاب و وفاداری به نظام برای احقاق حق خود تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید