تاج و افت 80 درصدی در فروش نرم افزار


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814482

موسی فرزانیان گفت: فوران تاج در دو سال اخیر منجر به افت 80 درصدی فروش نرم افزار در تهران و ایجاد مشکلات اقتصادی برای فعالان این حوزه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی فرزانیان در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا و مجازی سازی آموزش، فروش نرم افزار در تهران بین 70 تا 80 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: فعالیت های نرم افزاری شامل دو بخش تولیدکننده و توزیع کننده است، بنابراین به تناسب کاهش بسیار چشمگیر فروش و کاهش تقاضا، تولید و فعالیت اقتصادی تولیدکنندگان نیز به همان نسبت تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و لوازم مهندسی تهران گفت: به طور میانگین حدود 80 درصد از فروش نوشت افزار مربوط به مراکز آموزشی و آموزش عالی و حدود 20 درصد مربوط به فروش اداری است.

فرزانیان گفت: بنابراین با شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش چشمگیر فروش لوازم التحریر در حوزه دانشجویی و دانشگاهی، فروش در بخش اداری نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: به این ترتیب مجازی سازی آموزش و یادگیری در بستر یک شبکه شاد، حتی در شرایط کرونری، کار و فعالیت اقتصادی فعالان نرم افزاری را به شدت چالش برانگیز و سخت کرده است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و لوازم مهندسی تهران با اشاره به فعالیت نزدیک به 2500 فروشگاه لوازم التحریر در تهران، افزود: از این تعداد نزدیک به 2000 فروشگاه دارای مجوز و حدود 500 فروشگاه دیگر دارای مجوز هستند.

فرزانیان تاکید کرد: به این ترتیب تاج در تهران زندگی 2500 خانوار را در زمینه تامین نرم افزار مختل کرده و با چالش های مالی و اقتصادی مواجه شده است. این در حالی است که فعالان این عرصه هیچ گونه حمایت دولتی، مالی و اقتصادی دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید