تاریخ نشان می دهد که استقلالی هایی که قرمز می پوشند انگیزه بیشتری دارند

تاریخ نشان می دهد که استقلالی هایی که قرمز می پوشند انگیزه بیشتری دارند

یکی از انتقادات هواداران پرسپولیس در نقل و انتقالات این تیم، اعتراض به خرید میلاد زکی پور، مدافع سابق استقلال است. این در حالی است که جمشید شاه محمدی، مهاجم سال های اخیر تیم ملی و پرسپولیس معتقد است باید از بازیکنان جدید حتی با سابقه استقلال استقبال کرد.

پیشکسوت پرسپولیس در این زمینه دلایل خود را دارد.

می خواهید در مورد نقل و انتقالات پرسپولیس برای فصل آینده بپرسید؟

تا اینجای کار خیلی خوبه. خدا را شکر خیلی زود مدیران باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات را آغاز کردند و این نشان می دهد که باشگاه از فصل گذشته درس گرفته است. یک نشانه خوب این است که خرید بازیکن بلافاصله پس از پایان لیگ قبلی آغاز می شود.

خریدهای جدید پرسپولیس را چطور دیدی؟

بیرانوند که از ماست و مشخصا خرید خوبی است. در مورد مرتضی پورعلی گنجی هم با وجود نگرانی هایی که در مورد عمل رباط صلیبی وجود داشت، می توانم بگویم که او ممکن است عنصر مهمی در قلب خط دفاعی پرسپولیس در فصل آینده باشد. او فقط باید بازی کند تا ترس هایش را بعد از جراحی رباط صلیبی از بین ببرد. وگرنه از نظر کیفیت و تجربه عالیه. نکته مهم دیگر اینکه او با عشق و علاقه به پرسپولیس آمد.

از عشق و محبت گفتی. این روزها یکی از اعتراضات هواداران پرسپولیس به خرید میلاد زکی پور و حتی سجاد شهبازاده به استقلال این دو برمی گردد. نظری در این مورد ندارید؟

باید به لیست سرمربی احترام بگذاریم جدا از این که داستان می گوید هر بازیکنی که از استقلال به پرسپولیس آمده یا به قول خودشان قرمزپوش بوده، با انگیزه بیشتری بازی کرده است. شاهرو بیانی به پرسپولیس آمد و در دربی 2 گل زد یا احمدرضا عابدزاده که فوق ستاره شد و علیرضا نیکبخت واحدی که یکی از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم بود.

آیا می توان زکی پور را با این بزرگان مقایسه کرد؟

بحث مقایسه نیست، بلکه منظورم انگیزه استقلالی ها بعد از پیوستن به پرسپولیس است. به نظر من میلاد زکی پور باید دفاع چپ خوبی در لیست یحیی گل محمدی بوده باشد. سجاد شهبازاده هم مهاجم باتجربه ای است و هم سابقه آقای گلی در لیگ برتر ما. به نظر من پرسپولیسی ها نباید روی این دو بازیکن حساس باشند و باید اجازه خرید تیمی را بدهیم چون هیچ چیز مهمتر از موفقیت پرسپولیس نیست.

حرف درستی زدی اگر رئال مادرید می خواست چنین نگرش را داشته باشد، آیا هرگز به سراغ لوئیز فیگو نمی رفت؟

درست است. فوتبال حرفه ای تحمل این حرفه ها را ندارد. آیا آرمان رمضانی از پرسپولیس به استقلال نرفت و حتی یک گل حساس و قهرمانی به این تیم زد؟ باید دیدمان را عوض کنیم. از کیفیت و توانایی های این دو بازیکن استقلالی اطلاعی ندارم اما به هر حال هر دو را یحیی گل محمدی انتخاب کرده بود. سرمربی پرسپولیس قصد دارد برای فصل آینده تیمش را تقویت کند و …

ببخشید شاید هواداران نگران این هستند که خریدها مثل فصل قبل نباشد؟

از خرید بازیکنانی مثل پورعلی گنجی و بیرانوند یا پسوند ترابی و همچنین دانیال اسماعیلی فر مشخص است که امسال کمی متفاوت از سال گذشته است. امیدوارم پرسپولیس فصل آینده با همین تیم و خریدهای خوب مدعی اصلی قهرمانی باشد.

واقعا دیدار تیم های امید ایران و ازبکستان در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا را دیدید؟ حذف تلخ بود. اینطور نیست؟

من خودم در تیم های اصلی پرسپولیس کار کرده ام. متاسفانه در فوتبال ما هیچ فدراسیون و باشگاهی توجه کافی به تیم های اصلی ندارد. نباید به ترکمنستان ببازیم، اما باختیم و امیدوارم این شکست و عبرت نشدن برای همه درس عبرتی شده باشد. فکر می کنم تعدادی از باشگاه ها نیز کم کاری کرده اند. متاسفانه تیم امید به چشم ملی پوشان دیده نمی شود.

اگر می خواهید از مهدی مهدوی کیا انتقاد کنید؟

مهدی مهدوی کیا یک فوتبالیست بزرگ و مردی بسیار صادق است. همه ایرانیان اخلاق و منش او را می شناسند. او یک لژیونر موفق با تجربه در پایگاه در هامبورگ است. او خودش تمام رده های ملی از نوجوانان تا جوانان، امید و سپس بزرگسالان را تجربه کرده است. او به خوبی نقش استعدادیاب ها در فوتبال را می داند یا اینکه مشورت با مربیانی که در مقیاس وسیع کار می کنند چقدر می تواند ارزشمند باشد. امیدوارم آقای مهدی که یکی از سرمایه های فوتبال ماست با مربیانی که در رده های اصلی فعالیت می کنند مشورت کند و از تمام فرصت های فوتبال ایران برای بستن تیم امید در مسابقات بعدی استفاده کند. البته فدراسیون باید از باشگاه های مختلف بخواهد که همکاری کنند. این تیم هم نام ملی را یدک می کشد و نباید آن را دست کم گرفت و غفلت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید