آمریکا باید در مذاکرات انعطاف بیشتری نشان دهد

اولیانوف درباره حضور هیات ایرانی در مسکو گفت: این یک تبادل نظر بسیار حرفه ای درباره وضعیت کنونی پیرامون برجام و چشم انداز مذاکرات در وین بود.

نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای وین ادامه داد: ارزیابی من این است که با وجود همه مشکلات باز هم می توان توافق هسته ای را بازگرداند و برای تحقق آن آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

ساعاتی قبل از اظهارات اولیانوف؛ حساب توییتری هیئت روسی مستقر در وین در سازمان های بین المللی از دیدار «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با «علی باقری» همتای ایرانی خود و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته ای خبر داد.

گفته می شود در این نشست علاوه بر معاون وزیر امور خارجه روسیه، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز حضور داشت.

با این حال جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو میان هیات های ایرانی و روسیه در مسکو منتشر نشده است.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران پیش از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دکتر باقری جدی و با هماهنگی کامل با من، مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای رفع تحریم ها را ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه افزود: با قدرت و منطق به تلاش خود ادامه می دهیم. واقع‌گرایی آمریکا و گرفتن تضمینی محکم برای سود کامل اقتصادی ایران از توافق می‌تواند نتیجه مذاکرات را مثمر ثمر کند.

علی باقری در مسکو با مقامات وزارت خارجه روسیه که چند روز پیش به دوحه، پایتخت قطر سفر کرده بودند، دیدار و گفت‌وگو کرد و با هیئت‌هایی از کشورهای غربی درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران شنبه گذشته پس از گفتگو با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران، گفت: ما آماده هستیم تا مذاکرات هسته ای را در چند روز آینده از سر بگیریم. برای ایران مهم است که از مزایای اقتصادی توافق 2015 نهایت استفاده را ببرد».

دیدگاهتان را بنویسید