تایید جهت گیری نقدینگی برای فعالیت های مولد با اصلاح نظام های پولی


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882013

با تصویب اعضای مجمع تشخیص مقرر شد «با اصلاح نظام پولی، بانکی، مالی و تجاری، نقدینگی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت های تولیدی هدایت و فعالیت های غیرجذاب غیرجذاب شود».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه فوق العاده ای که به ریاست آیت الله صادق آملی لاریجانی و با حضور سران سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نایب رئیس بانک مرکزی، رئیس مرکز پژوهش های کشور برگزار شد. مجلس، دبیر و اعضای مجمع سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، اعضای مجمع پیشنهاد کمیسیون تلفیق را برای تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه با موضوع «ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز و کاهش سطح تورم از طریق» بررسی کردند. 7 واحد درصد در سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی با انجام آن تا پایان برنامه به نتیجه رسیدند.

اعضای مجمع همچنین تصمیم گرفتند: کنترل و مدیریت نقدینگی و ایجاد تعادل بین نرخ رشد نقدینگی و رشد ناخالص داخلی به گونه ای که هر سال حداقل 20 درصد از نرخ رشد نقدینگی کاهش یابد.

در بحث نقدینگی و اعتبارات بانکی، اعضای مجمع با اصلاح نظام پولی، بانکی، مالی و تجاری، «هدایت نقدینگی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی و تبدیل فعالیت‌های غیرجذاب به غیرجذاب» را تأیید کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با اشاره به تلاش دولت برای کنترل نقدینگی و اهمیت هماهنگی بین سیاست های کلی و برنامه های تحول در دولت، گفت: توجه به سیاست های دولت باعث حرکت بیشتر در کشور می شود. هماهنگ

محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی نیز بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید و بازتعریف رابطه مالیات و نقدینگی و ابزار سرمایه تاکید کرد.

محمد باکر ذوالکدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اینکه اولویت برنامه هفتم توسعه اقتصادی عدالت محور است، اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون مشترک رشد اقتصادی با عدالت و بدون تورم است، بنابراین در طول برنامه نقدینگی باید مدیریت و کنترل شود و در پایان برنامه تورم تک رقمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید