انقلاب اسلامی رویکردها و جهت گیری های غلط پهلوی را اصلاح کرد

ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806854

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در دوران پهلوی امنیت ما در گرو قدرت های بزرگ بود، انقلاب اسلامی رویکردهای غلط پهلوی را اصلاح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزیز گازانفری معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس چرایی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی به یکی از سخت ترین و حتی مهم ترین مسائل تبدیل شده است. و مشکلات اقتصادی مردم را به سمت مشکلات سوق داده است و فشارهای زندگی بر آنها اثر گذاشته و امرار معاش را برایشان سخت کرده است و معمولاً فردی که بخواهد از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کند به طور طبیعی پاسخ می دهد.

عزیز گازانفری گفت: واضح است که صحبت از دستاوردهای انقلاب با نیروهای حزب الله و مطابق با انقلاب اسلامی اشکالی ندارد، اما اگر بخواهیم در مورد انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با مردم صحبت کنیم، شما را به سوالات و مشکلات ارجاع می دهد که در راس جامعه قرار دارد و امروز یکی از موانع اصلی برای کسانی است که می خواهند انقلاب اسلامی را تحلیل و تبیین کنند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در رویکردها و عملکردها، گفت: نکته اینجاست که در رژیم گذشته شاهد انواع خیانت ها و خباثت ها بودیم، عدم توجه به تاریخ باعث گمراهی نسل جوان می شود. «اگر نتوانیم این دستاوردها را به خوبی تبیین کنیم، نسل جدید ما دچار گناه تاریخی می‌شوند، مثلاً برخی از جوانان از دوران پهلوی اطلاع خاصی از اوضاع ندارند و گاه قهرمان‌سازی می‌کنند.

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت: به دنبال الگویی برای ارائه دستاوردهای انقلاب به نسل جوان هستیم تا این نسل بدانند در دوران پهلوی چه خیانت هایی صورت گرفته و چه دستاوردهایی پس از انقلاب وجود داشته است.

گازانفری گفت: یکی از تاسف بارترین دوره های تاریخ ما زمان رضاشاه است. در زمان شط العرب و اروند، همه دنیا اظهار نظر کردند که این دو رودخانه نصف آن متعلق به ایران و نیمی متعلق به عراق است. در همین حال، نوری سعید وزیر عراق با گریه نزد رضاخان آمد و گفت: «خلیج فارس و دریای مکران داری. ما دریا نداریم آن را به ما بدهید و رضاخان به سادگی می گوید: «اروند را به این مردم بدهید و اینطوری اروند از دست ما رفت.

وی افزود: در جنوب شرق ایران دشتی به نام دشت نامید را در وسط منطقه حد فاصل مرز ایران و افغانستان از دست داده ایم که هم اکنون باعث خشکسالی در سیستان و بلوچستان شده است. در تاریخ آرارات هم همینطور بود و ما آن را از دست دادیم، بحرین را در زمان محمدرضا شاه از دست دادیم.

گازانفری با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اگر از خیانت های دوران پهلوی چیزی ننویسید، زمانی می رسد که پادشاهان پهلوی را انوشیروان عادل می نامند»، گفت: در دوران پهلوی امنیت ماست. وابسته به قدرت های بزرگ در این زمینه است. سیاست خفقان آور داخلی بالاخره وجود داشت، در حوزه فرهنگی فرهنگ ما وارداتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی نادیده گرفته شد، در حوزه اقتصادی کار رژیم گذشته اعمال الگوهای وارداتی بود. .

وی افزود: انقلاب اسلامی رویکردهای لازم را برای تضمین پیشرفت و رشد در چند صد سال ایجاد کرده و در مسیر درست قرار داده است. اتفاق بزرگی بود که با هدایت امام و حضور مردم اتفاق افتاد. اصلاح رویکردهای گذشته کار بزرگ انقلاب اسلامی بود.»

این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی نگرش ها و رویکردها را تغییر داده است. امروز عده ای می گویند اگر انقلاب اسلامی نمی شد این تحولات محقق می شد. اگر بخواهیم بگوییم اصلا اینطور نیست، هر نظام سیاسی که بخواهد در بحث توسعه باید رویکردهای درستی را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی انتخاب کند تا شناخته شود.

وی افزود: این تصور که اگر رژیم پهلوی بود، توسعه علمی و صنعتی عمیقی در کشور داشتیم، واقعاً فکر ساده و اشتباهی است، زیرا به کشورهای عضو الحاق آمریکا نگاه کنید که کدام یک از آنها می توانند اسناد هسته ای بومی و وابسته خود را داشته باشند. گفت: کدام یک از آنها توانستند اقتصاد و سیاست خودکفا داشته باشند؟

/ p>

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید