تایید نهایی حدود 23 هزار متقاضی مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884338

محمد نظری از تایید نهایی 22 هزار و 866 متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت 2 هزار و 411 واحد آغاز شده و مجوز برای بیش از 5 هزار واحد در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در مازندران 22 هزار و 866 نفر تایید نهایی شدند.

وی افزود: 70 هزار نفر از مجموع ثبت نام کنندگان به دلایلی مانند غیربومی بودن، داشتن خانه و … تایید نشدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: از مجموع 22 هزار و 866 نفر پذیرفته شده نهایی، 2 هزار و 530 نفر در بانک های عملیاتی حساب افتتاح کردند.

نظری با اشاره به نیاز به سپرده اولیه 40 میلیون تومانی در این طرح گفت: تاکنون تنها یک هزار و 285 نفر واریز اولیه را انجام داده اند.

وی گفت: نسبت به اراضی واگذار شده تاکنون برای ساخت 7 هزار و 550 واحد زمین واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: کسری فعلی زمین برای جامعه آماری حدود هجده هزار و ۴۰۳ نفر است.

نظری تاکید کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای در حال ساخت این طرح که پروژه ساخت آنها آغاز شده حدود دو هزار و 411 واحد است.

وی افزود: تعداد واحدهایی که پروانه بهره برداری آنها در مرحله اجراست، نزدیک به 5 هزار و 139 واحد است که از سوی شهرداری های استان در حال صدور پروانه هستند و حدود 4 هزار و 400 واحد نیز در مرحله تغییر کاربری هستند. .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: با مبالغ واریز شده و توزیع پروژه ای که اتفاق افتاده مشکلی نداریم. اما از آنجایی که دولت به ما دستور داده است که زمین را به مدت چهار سال در اختیار ما قرار دهیم، ما باید اقدامات خود را به روشی کارآمدتر دنبال کنیم تا به هدف خود برسیم.

نظری بیان کرد: در آمار کلان اعلام شده برای مازندران تعداد 38 هزار واحد در نظر گرفته شد که شامل واحدهای روستایی، بازآفرینی و مستقل می شود که برابر با اعلام شده برای ما 12 هزار نفر در سال است.

وی بیان کرد: نامزدهای ما شرایط لازم برای رسیدن به هدف را نداشتند و هم در ودیعه و هم در شرایط بسیار ضروری مشکل داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت آزاد در استان مازندران استقبال بسیار خوبی داریم و رویکرد مناسبی در استان مازندران وجود دارد.

نظری خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت بانک ها در پرداخت 18 درصد تسهیلات از تخصیص 20 درصد از کل تسهیلات به متقاضیان مسکن، تنها بانک مسکن مشارکت رضایت بخشی داشت و هم اکنون سقف این بانک در تسهیلات پرداختی نیز تکمیل شده است. به متقاضیان

به گزارش بلاغ؛ سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 38 هزار واحد مسکونی در سال و در مجموع 152 هزار مسکن در چهار سال دولت سیزدهم است. بر اساس آیین نامه نهضت ملی مسکن، متقاضیان باید دارای پنج شرط ازدواج، سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای 23 سال، حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد ملک شخصی و در نهایت عدم استفاده باشند. تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب مسکن می توانند ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید