عدم همکاری بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن/ ثبت نام 90 هزار متقاضی در قزوین

محمدمهدی علایی در این جلسه اظهار داشت: بانک ها باید طی یک تا دو هفته آینده نسبت به پرداخت اولین قسط تسهیلات به پیمانکاران اقدامات لازم را انجام دهند چرا که پیمانکاران نهضت ملی مسکن بیشتر بر حوزه تسهیلات بانکی تمرکز کرده اند. از سهم متقاضیان

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی بانک ها از متقاضیان مسکن حمایت نمی کنند، افزود: باید موانع این بخش برطرف شود و بانک ها گزارش پرداخت را به نهضت ملی مسکن اعلام و ارسال کنند. تسهیلات به استانداری به صورت هفتگی.


قزوین رتبه هفتم طرح نهضت ملی مسکن را دارد

استاندار قزوین در پایان تصریح کرد: باید موانع و مشکلات موجود برای تامین زمین در برخی شهرهای استان برای ساخت مسکن نهضت ملی و در صورت عدم توافق بین زمین رفع شود. مالکان در این شهرها زمین مورد نیاز را در شهرهایی مانند دانسفهان مورد استفاده قرار می دهند. شال، شریفیه، الوند، تاکستان و محمودآباد توصیه می شود.

در ادامه این جلسه مهدی پردونی اظهار داشت: استان قزوین بر اساس آخرین رتبه بندی انجام شده در هفت تا 10 روز گذشته رتبه هفتم طرح نهضت ملی مسکن را دارد و این وضعیت نسبت به سایر استان ها مطلوب است.

وی افزود: طرح نهضت ملی پروژه عظیمی است که در مسیر مشکلاتی دارد که باید به آن رسیدگی شود. جلسات شورای مسکن استان و کمیته فرعی مسکن استان به منظور بررسی مسائل و رفع آنها به صورت هفتگی تشکیل می شود.


بیشترین بار مسکن در نهضت ملی مسکن مربوط به مهرگان است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز برخی از شهرهای استان تامین نشده و پرترددترین واحد مسکونی مربوط به شهر مرگان به عنوان بزرگترین جابجایی طرح ملی، زمین است. ، که از آن به صورت محدود ارائه می شود.

رهجانی یادآور شد: اعطای تسهیلات و اعطای وام توسط بانک ها یکی از موضوعات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است و باید سازوکار پرداخت تسهیل و تامین مالی از طریق وام انجام شود و تنها از طریق درآمد مردم نباشد.

وی اذعان داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای هر واحد از بانک ها معادل 300 میلیون تومان است.

این مسئول با اشاره به سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهم استان 4 میلیون واحد است که بر اساس نسبت جمعیت شهرها و استان ها توزیع می شود؛ این سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن است. نسبت جمعیت استان به کل 4 میلیون واحد معادل پنجاه تا 60 هزار واحد است.


90 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

سراندونی ادامه داد: ملاک اصلی ثبت نام بر اساس اینکه چند نفر ثبت نام کرده اند و چند نفر واجد شرایط هستند، صلاحیت است. افراد پس از احراز صلاحیت، خود را معرفی می کنند و در صورت واریز مبلغ مورد نظر، وام آنها تخصیص داده می شود و به آنها مسکن داده می شود.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین گفت: 90 هزار نفر ثبت نام کرده اند که 60 هزار نفر رد صلاحیت شده اند و ارزیابی اولیه 30 هزار نفر مثبت است. این افراد وارد مرحله نهایی ارزیابی می شوند و در نهایت برای کسانی که در نهایت ثبت نام کرده اند پیامک همراه با واریز ارسال خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین در پایان گفت: طرح مسکن حمایتی از مددجویان بهزیستی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته پشتیبانی در حال پیگیری است و برخی نهادها نیز متولی این امر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید