ثبت نام 117 هزار شهروند مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن/پنج شهرک در مازندران ساخته می شود.


ساعت: 09:10
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920305

علیخانی سهم استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن را 154 هزار واحد مسکونی عنوان کرد که از این تعداد 117 هزار واحد توسط متقاضیان به ثبت رسیده است. وی گفت: ساخت پنج شهرک در شورای عالی معماری و شهرسازی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در مرحله تصویب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا علیخانی در گفتگو با بلاگ; وی با بیان اینکه صنعت ساختمان 18 درصد از سهم اشتغال و 26 درصد از نقدینگی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: صنعت ساختمان موتور و بازوی توانمند دولت برای دستیابی به توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش موثری در توسعه عمرانی و عمرانی دارد. جلوگیری از رکود اقتصادی وجود دارد.
وی بابیان اینکه نهضت ملی مسکن مهم ترین راهبرد دولت سیزدهم است، اضافه کرد: کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت ساخت و ساز و افزایش سرعت اجرای پروژه ها سه شاخص مورد نیاز برای توجه به انبوه سازی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای جزیره سازی پرهزینه است، باید انبوه سازی شود; انبوه سازان فعالیت هایی مبتنی بر مهندسی، تامین و پشتیبانی ساخت و ساز با تاکید بر فناوری های جدید و مقررات ملی ساختمان دارند.
علیخانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای تحقق کامل طرح نهضت ملی مسکن گام بر می دارد، تصریح کرد: واگذاری زمین و تسهیل خدمات زیربنایی و ارائه تسهیلات، اعطای امتیاز در صدور مجوز و تصویب افزایش طبقات از جمله حمایت های تشویقی. است.
وی تاکید کرد: سهم استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن 154 هزار واحد مسکونی است که از این تعداد 117 هزار واحد توسط متقاضیان ثبت و 27 هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: استان مازندران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به یک هزار و 540 هکتار زمین نیاز دارد که از این میزان 730 هکتار در قالب پنج شهرک مسکن جدید در نظر گرفته شده است که در مرحله تصویب از شورای عالی معماری است. و شهرسازی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می باشد.
علیخانی یادآور شد: مقرر شد 330 هکتار از زمین های باقی مانده در قالب گروه های فنی و اجرایی توسعه یابد که 130 هکتار آن دارای پروانه و در دست ساخت است، 50 هکتار در مرحله پهنه بندی و 150 هکتار در مرحله اجرا است. انضمام..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید