تبدیل علم به فناوری نقش بسیار مهمی در جامعه دارد


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912799

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه تبدیل علم به فناوری نقش بسیار مهمی در جامعه دارد، اظهار داشت: حرکت ما در تولید علم سریع است و لازم است در فناوری سریع باشیم، اندیشمندان و نخبگان باید خارج از چارچوب عمل کنند. کار روزانه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: رسالت خلق الهی فعالیت های فرهنگی است که انجام می شود، انقلاب اسلامی، انقلاب دینی و فرهنگی بوده و خواهد بود، راهش گسترش فرهنگ قرآنی است که در دل خود ارزش‌هایی دارد و دانشگاه نیز منشأ تحول است، پس پس از پیروزی انقلاب ، دانشگاه خدمات زیادی ارائه می دهد.

وی افزود: قبل از انقلاب دانشگاه داشتیم اما ساختار آن با استقلال ما همخوانی نداشت و امروز اختراعات و کارهای زیادی در دانشگاه ها انجام شده است. همچنین در بخش علمی، علم راه را روشن می کند و قرآن «بصیرت می دهد» و آموزش و پرورش روشن می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: علم و آموزش باید در کنار هم باشند و برگزاری جشنواره های قرآن در این زمینه نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام شاهروحی گفت: دانشگاه های اروپایی 200 سال طول کشید تا دانش خود را به فناوری تبدیل کنند و یکی از درک ما این است که در تولید علم و مقاله جایگاه بالایی داریم اما اگر این علم به فناوری تبدیل شود تأثیر بیشتری خواهد داشت. روی زندگی مردم و ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند موثرتر باشد و راه درازی در پیش داریم.

وی تصریح کرد: استفاده از زمان بسیار مهم است و گاهی اوقات مشغول کارهای روزمره بوده ایم، دانشگاه ها را برای کمیت گسترش داده ایم اما به کیفیت توجهی نشده است و در هر رشته ای باید به اهداف نیز توجه شود. برنامه باید سندی تنظیم شود و بر اساس این طرح عمل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حرکت ما در تولید علم سریع است و در فناوری نیز باید تند بود و افراد روشنفکر و نخبه باید خارج از کار روزانه عمل کنند.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و نظارت داخلی خود سازمان ها و رسیدگی به شکایات باید مسئولانه کار خود را انجام دهند تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید