تبعید دو پرسپولیسی محبوب روی سکوها؟

تبعید دو پرسپولیسی محبوب روی سکوها؟

در صعود تیم ملی به جام جهانی 2022، دراگان اسکوچیچ نقشی کلیدی به عنوان سرمربی داشت و هم تیمی هایش نیز تاثیرگذاری کمتری نداشتند. از جمله وحید هاشمیان و کریم باقری اولین نفری که در دوران مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ماندگار شد و نفر دومی که برای حفظ نظم و انضباط به اردوی تیم اضافه شد تا دور دوم مرحله اول مقدماتی جام جهانی بحرین را برگزار کند. تیم ملی و یکی از اعضای کلیدی کادرفنی اسکوچیچ شد.

قرارداد دراگان اسکوچیچ پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به طور خودکار تمدید شد اما دستیاران او برای حضور در تیم ملی در دوحه باید با فدراسیون فوتبال به توافق جدیدی می رسیدند. این اتفاق افتاد که اسکوچیچ را نیز تحت فشار قرار داد و بارها به کادرفنی فدراسیون فوتبال اعتراض کرد اما هر بار بهانه ای شنید. البته تاکنون قرارداد دستیاران کروات اسکوچیچ تمدید نشده است، یعنی. ماریو تات و ملادن زنگانیر و نه قرارداد کریم باقری و وحید هاشمیان.

با تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایجاد شده و همچنین نگرانی ها برای مسابقات تدارکاتی، امضای قرارداد مربیان تیم ملی در اولویت نیست. با این شرایط قرار است تیم ملی خردادماه راهی کانادا شود و یک بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور برگزار کند. در هیچ کجای دنیا چنین بی تفاوتی نسبت به تیم ملی نمی بینیم، اما در ایران یاران اسکوچیچ از آینده خود خبر ندارند و نمی دانند با ایران به قطر می روند یا نه. از طرفی باید برای آینده خود برنامه ریزی کنند و بدانند که در صورت عدم حضور در تیم ملی به سایر پیشنهادات خود فکر خواهند کرد.

البته یه سوال دیگه هم هست. شنیده ها حاکی از آن است که اسکوچیچ – این تصمیم خودش است یا از فشار مسئولان فدراسیون خبر نداریم – می خواهد دو مربی را به کادر خود اضافه کند تا نیمکت ایران کمی سنگین شود. حمید استیلی، سرمربی تیم ملی چند روز پیش گفت: «آقای اسکوچیچ دو مربی جدید می خواست تا به تیم ملی اضافه شود. یکی مربی و دیگری تحلیلگر. آنها می خواهند آنها را به تیم ملی اضافه کنند. علاوه بر این، مربیان قبلی طبق لیستی که آقای اسکوچیچ ارائه کرده است، حضور خواهند داشت.

مربیان قبلی در لیست هستند اما سوال اینجاست که چرا قراردادشان تمدید نمی شود؟ این در حالی است که اگر اسکوچیچ – تات و زنگانیر – دستیاران کروات در تیم ملی بمانند و دو مربی دیگر اضافه شوند، آیا جای کریم باگری و وحید هاشمیان باقی می ماند یا خیر؟ در جام جهانی فقط تعداد محدودی مربی می توانند روی نیمکت تیم های ملی بنشینند. به همین دلیل اگر باقری و هاشمیان هم قراردادشان را تمدید کنند، شاید مجبور شوند مسابقات تیم ملی را از روی سکو تماشا کنند و فقط در تمرینات حاضر شوند. چیزی که ممکن است دوست نداشته باشند. در هر صورت ابهامات زیادی درباره نیمکت تیم ملی و وضعیت دستیاران اسکوچیچ وجود دارد که متاسفانه هیچکس در فدراسیون فوتبال پاسخگوی آن نیست. نه احسان اصولی به عنوان سخنگوی و نه حسن کامرانی فر به عنوان دبیرکل.

دیدگاهتان را بنویسید