تبلت و موبایل جایگزین مواد شیمیایی و برگه کنکور می شود


ساعت: 07:51
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833720

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری بدون کاغذ و الکترونیک که از سال 1403 اجرا می شود، تلفن همراه، تبلت و رایانه جایگزین مواد شیمیایی و کاغذی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرسول پورعباس 30 فروردین ماه در نشست خبری از برگزاری بدون کاغذ کنکور سراسری از سال 1403 خبر داد.

با تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1403 آزمون سراسری بدون دخالت کاغذ و با کمک دستگاه های الکترونیکی برگزار می شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، تا آغاز سال تحصیلی در مقاطع بالاتر این سازمان بین پنج تا شش آزمون بدون کاغذ برای داوطلبان برگزار خواهد کرد. هر داوطلب حق شرکت در 2 آزمون آزمایشی را دارد و پس از شرکت در این آزمون ها در صورت علاقه، نمره آزمون پذیرش در دانشگاه را تشخیص داده و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند.

نتیجه این آزمون برای سال تحصیلی 1403 و 1404 معتبر است.

بر اساس این گزارش، سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان نسبت به الکترونیکی شدن آزمون سراسری و ایجاد مراکز آزمون هوشمند سال 1403 اقدام می کند.


استفاده از تبلت و موبایل در کنکور بدون کاغذ

پوراباس درباره دستگاه های هوشمند مورد استفاده در این آزمون گفت: در آزمون سراسری 1403 از دستگاه های هوشمند مانند رایانه، تلفن همراه و تبلت استفاده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای همه تست ها از یک دستگاه استفاده می شود یا خیر، تاکید کرد: برای هر تست یک سیستم و یک دستگاه طراحی شده و به دلیل سختی یا سهولت تست های الکترونیکی از یک دستگاه استفاده می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با تاکید بر تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون های الکترونیکی سال 1403 گفت: پرونده های تحصیلی 60 درصد در آزمون های سال 1403 تاثیر قطعی دارد که این یک تصمیم قانونی است.

معاون وزیر علوم با توجه به آزمون الکترونیکی و بدون کاغذ آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در سال 1403 خاطرنشان کرد: زیرساخت هر آزمونی که فراهم می شود، آزمون به صورت الکترونیکی انجام می شود. شرط اصلی این زیرساخت، تامین بانک سوالات هوشمند است.

به گفته پورعباس، سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال گسترش آزمون های الکترونیکی است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید