مشکلات دانش آموزانی که تبلت و گوشی ندارند/ آفت محرومیت در ایام تاج و تخت عمیق می شود

ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782472

در کرونا، بسیاری از کلاس های دانشجویی به صورت مجازی برگزار می شود، اما برخی از دانش آموزان واجد شرایط کلاس های آنلاین نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، با فوران تاج، اولین جایی که باید فورا تعطیل می شد، مدارس بودند که عملاً منتقل شدند.

در عین حال زیرساخت های کافی برای این حجم کلاس وجود نداشت، اما برنامه ریزی برای ایجاد شبکه شاد و آموزش در پیام رسان های دیگر آغاز شد تا دانش آموزان ترک تحصیل نکنند، اما در روزهای ابتدایی همچنان از این امر محروم بودند. بخش. بیشتر از همیشه نشان داده شده است.

دانش آموزان بی بضاعت و محرومی که به دلیل نداشتن تبلت و گوشی هوشمند مدت زیادی از مدرسه غیبت کرده اند.

با شیوع تاج، زنگ خطر برخی از دانش آموزان در شرایطی که شرایط مدرسه و ابزار اینترنتی وجود ندارد افزایش یافت که باعث انصراف دانش آموز می شود.

ca11da19 6dd4 4d77 8088 2d284b9d9ce7 خبر خاکستری

رنج دانش آموزان بی بضاعت قابل شمارش نیست تا کنون حسرت کیف و کفش و لوازم التحریر و لباس مناسب را داشته اند و اکنون روزهای تلخ فقر را با تاج می گذرانند که به دلیل نبود این مهم آموزشی از کلاس های مجازی عقب ماندند. ابزار

عدالت آموزشی یعنی فراهم کردن شرایط تحصیلی برای همه دانش آموزان در هر منطقه چه فقیر و چه محروم، هر دانش آموزی حق ادامه تحصیل دارد تا در جامعه اثرگذار باشد، اما می توان گرد و غبار محرومیت را بر سر تحصیل در مناطق محروم ریخت. آنها هم دیدند که شاگردانش چنین روزهای تلخ و دردناکی را تحمل کردند.

البته در ایام ولیعهد نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد، بسیج و موسسات خیریه برای تهیه تعدادی تبلت برای دانش آموزان تلاش کردند، اما این امر نیازمند توجه بیشتر است.

سال تحصیلی گذشته حدود سه میلیون دانش آموز تبلت و گوشی هوشمند نداشتند اما امسال آمار دقیقی اعلام نشده است اما در استان لرستان 71 هزار دانش آموز فقیر تبلت ندارند.

مشکلات مدرسه مجازی

پسر یکی از دانش آموزانی است که از اول کرونا در حسرت تبلت بوده آرزویش این است که در آینده خوب درس بخواند و پزشک شود و برگردد و به مردم روستایش کمک کند.

«وقتی کرونا پیدا شد و دانش‌آموزان در درس‌های مجازی شرکت کردند، پدرم توان خرید تبلت را نداشت. البته غیر از من خواهر کوچکترم هم کلاس دوم ابتدایی است و من هم کلاس ششم هستم.

8f35b2bd e15c 4249 a892 58ff882e3021 خبر خاکستری

این دانش آموز لرستانی افزود: تاکنون در مدرسه به صورت حضوری یا تلویزیونی تدریس می کردیم، اما سال گذشته در برخی موارد که بیماری عروق کرونر قرمز بود و امکان رفتن به مدرسه وجود نداشت، برایم سخت بود. درس ها را یاد بگیر.»

وی خاطرنشان کرد: برخی از همکلاسی هایم شرایطی مشابه من دارند و از داشتن تبلت محروم هستند و به دلیل نداشتن گوشی و تبلت هنوز شبکه شاد را ندیده ایم و به شدت درس خوانده ایم.

۷۱ هزار دانش آموز تبلت ندارند

عیسی سهرابی رئیس آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: 419 روستای استان لرستان اینترنت ندارند و اکثر این روستاها زیرساخت لازم را ندارند و یا در مناطق صعب العبور واقع شده اند.

وی افزود: همچنین 71 هزار دانش آموز در استان تبلت و گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس های مجازی ندارند. البته از ابتدای شیوع ویروس کرونا، موسسات خیریه و مدیران مدارس با همکاری یکدیگر تبلت هایی را برای تعدادی از دانش آموزان تهیه کرده اند.» دانش آموزان در کلاس مجازی نیز حضور می یابند.

رئیس آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: بیشتر این دانش آموزان روستایی و عشایری هستند که به دلیل تراکم کم دانش آموزان هم اکنون به صورت حضوری و طبق پروتکل ها در کلاس ها حضور پیدا می کنند، اما تلاش شده است. برای جبران این تعداد دانش آموز از راه های دیگری مانند کتاب های درسی.

سهرابی اولویت اصلی را بازگشایی مدارس دانست و گفت: در مناطق روستایی و عشایری مدارس زیر نظر بهداشت و درمان بازگشایی شده است و برخی دانش آموزانی که ابزار اینترنتی ندارند از طریق مدرسه تلویزیون آموزش می بینند.

10000 دانش آموز لرستانی به صورت حضوری در این دوره آموزشی حضور دارند

وی بیان کرد: در مجموع بیش از 10 هزار دانش آموز در استان به صورت حضوری در کلاس ها شرکت می کنند و مابقی دانش آموزان آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال می کنند.

رئیس آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان انجام شده است، گفت: یکی از دلایلی که ما بر حضور در مدرسه تاکید می کنیم، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است چرا که ممکن است برخی به علت نداشتن شرایط یا تجهیزات اینترنتی نمی تواند در این ساعات شرکت کند و زمینه لغو آن را فراهم کند اما در این زمینه ها حضور در کلاس ها می تواند افت تحصیلی را کاهش دهد.

910e4c94 1d3f 4c04 87ad a5b2f2b0c9e3 خبر خاکستری

سهرابی گفت: در حال حاضر مدارسی با تراکم 15 نفر وجود دارد و اولویت بعدی با مدارس پرجمعیت کمتر است، به ویژه در مقطع متوسطه دوم که دانش آموزان در این سنین بهتر می توانند پروتکل ها را رعایت کنند و همچنین نیاز به یادگیری بیشتری دارند. درس ها.

وی گفت: البته قبل از بازگشایی مدارس تمامی شرایط بررسی می شود و مدارسی که شرایط لازم برای بازگشایی را دارند می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حضور دانش آموزان را بپذیرند.

ارائه 80000 تبلت برای دانش آموزان

مهرداد ویسکرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: با توجه به شرایط موجود در کرونا، یادگیری شخصی و مجازی مجدداً یکی از مهمترین موضوعات در وزارت علوم و بهداشت است. .

وی با اشاره به بودجه این تبلت افزود: سال گذشته بودجه ای برای دانش آموزان نیازمند در نظر گرفته شد اما میزان اجرای این مدل بودجه پایین است و با توجه به کسری بودجه مسائل در اولویت باز است. در اولویت آنها، ابتدا باید بودجه برای آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته طبق آمار حدود سه میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور تبلت و گوشی هوشمند نداشتند. دانش آموزان بیچاره این تعداد تبلت اهدایی جواب نداد.

ویسکرمی بیان کرد: دانش آموزانی که به تبلت دسترسی ندارند، مدیران مدارس با هماهنگی که انجام می دهند می توانند به شیوه ای دیگر آموزش دهند و حتی شرایط را برای حضور این دانش آموزان فراهم کنند.

وی گفت: هیچ برنامه ای نمی تواند جایگزین حضور دانش آموزان در مدارس شود، زیرا علاوه بر دوره های آموزشی و یادگیری، بحث های اجتماعی و تربیتی نیز فراهم می شود. این حضور، برنامه ها به صورت مجازی ارائه می شود.

عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی به کیفیت یادگیری و آموزش اشاره کرد و گفت: قطعا آموزش حضوری از کیفیت بسیار بالایی در آموزش دانش آموزان برخوردار است اما باید زیرساخت های لازم تقویت شود تا دانش آموزان می تواند بیشتر بیاموزد. خوب است.”

وی با این حال خواستار مشارکت بیشتر خیران شد تا دانش آموزان در این ایامی که تاج این همه تلخی را تحمیل می کند دغدغه حضور در کلاس های مجازی را نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید