دانش آموزانی که خدمات را به سرگرمی و سختی را به راحتی ترجیح می دهند / ما در تلاش هستیم تا مشکلات ریشه ای و ساختاری هر منطقه را برطرف کنیم.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818827

نماینده گروه جهاد سفیران دانشگاه باهنر کرمان:

نظری گفت: اولین اردوی ما در روستای چاه بلوچ، روستای سورگ آباد و روستای شمس گاز از 7 تا 12 فروردین برگزار می شود که در سه حوزه فرهنگی و آموزشی …. تشویق به خدمت رسانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظری سخنگوی گروه جهادی سفیران مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: این گروه جهادی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان است که از سال 1388 آغاز به کار کرد.


وی ادامه داد: اهداف و کارکرد این مجموعه در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری درباره گروه های جهادی است. حضرتعالی خاطرنشان می کنند که حضور شما در گروه های جهادی منطقه باید به گونه ای باشد که این جوانان و خود مردم منطقه در جهت رفع مشکلات محله خود گام بردارند، یعنی بتوانیم سفیران خدمت و تلاش، جهاد باشیم. و به مردم منطقه خدمت کند.


نظری گفت: به همین منظور بسیج دانشگاهی شهید باهنر کرمان و گروه جهادی ایشان در مناطق هدفی که وی شناسایی می کند در سه حوزه فرهنگی، عمرانی و آموزشی فعالیت می کند و هدف اصلی آن این است که مردم در این حوزه ها خودشان تصمیم بگیرند. مشکلات بر اساس مدادها و ظرفیت های موجود یا بالقوه ای وجود دارد که باید به واقعیت تبدیل شوند.


وی ادامه داد: گروه جهادی سفیران رهبری در پروژه های عمرانی در تلاش است تا پروژه های هدفمندی مانند ساخت سرویس بهداشتی، حمام، ساخت منازل و مساجد را انتخاب کند.

نظری گفت: از سوی دیگر در حوزه فرهنگی نیز افراد مستعد را در روستای خدمت شده شناسایی می کند. وی از سوی دیگر به مشکلات و مسائل این حوزه می پردازد، بنابراین سامانه سوالات در اولویت رفع محرومیت کامل و سپس با قابلیت های شناسایی است: «در همین روستا مشکلات را به صورت ساختاری حل می کند.


وی گفت: ما ادعای حل همه مشکلات روستای هدف را نداریم.

وی به تشریح فعالیت های این گروه جهادی پرداخت و گفت: از سال 1377 تا 1400 گروه جهادی سفیران در منطقه کالا گنج روستای چهل مانی و روستاهای اطراف از جمله تنبت بالا خدمت می کردند. تنبت درد، گدجک و شمس آباد و این منطقه هدف او بود.»

نظری به مدت زمان فعالیت در محدوده قلعه گنجه از سال 1377 تا پایان سال 1400 اشاره کرد و گفت: در سال 1400 سه اردو در فروردین، مهر، مهر و شهریور برگزار کردیم و حتی یک سفر مستمر بین این اردوها داشتیم. “


وی با بیان اینکه با آغاز سال جدید، گروه جهادی سفیران رهبر منطقه دفتر خود را تغییر داد، گفت: گاز و اولین اردوی ما در همین منطقه از 7 تا 12 فروردین برگزار می شود.


نظری ادامه داد: در این اردو دستور کار احداث دو مسجد، دیوارکشی است که در این مدت تا حد امکان می توان انجام داد و تا زمانی که باقی است مردم منطقه این کار را انجام دهند که البته امیدواریم به لطف خداوند تکمیل شود.


وی تاکید کرد: در فعالیت های فرهنگی با تک تک اهالی ارتباط برقرار می کند و با اهالی روستا و مردم روستا ارتباط برقرار می کند و کارهای فرهنگی نیز برای آنها انجام می دهد به عنوان مثال گروهی از کودکان و نوجوانان یک اکران انیمیشن دارند یا به مناسبت 12 فروردین سالروز تاسیس جمهوری اسلامی برای اهالی روستا برگزار شد.


نماینده گروه جهادی سفیران ولی فقیه ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش، آموزش جامعه بر روی کودکان متمرکز است و البته تلاش می کنیم حتی مردم روستا را به تحصیل علم تشویق کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم مطالب آموزشی بیشتری برای دانش آموزان و کسانی که قصد شرکت در کنکور را دارند فراهم کنیم.

نظری با بیان اینکه این اردو برای خواهران و برادران است، گفت: مابقی خدمات گروه جهادی متعلق به شهر کرمان است به گونه ای که نیازمندان را شناسایی کرده و بسته های غذایی شب یلدا و مناسبت های دیگر را در اختیار آنها قرار می دهد. «آماده می کند و به آنها تحویل می دهد.


وی تاکید کرد: بسته های فرهنگی، بسته های لوازم التحریر، بسته های معیشتی و حتی گروه جهادی سفیران مقام معظم رهبری در ایام ولی فقیه نیز به پرستاران و کادر درمانی خدمات رسانی می کنند و در همین اردوها در خارج از محدوده به ارائه بسته های فرهنگی، میوه و … می پردازند. شهر و آن را داد.


نظری همچنین به خدمات این گروه در زمان وقوع سیل اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر این گروه بانی خرید چندین بخاری برقی برای این مناطق بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید