دانش آموزانی که ناجی رویاهای شهر شدند


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893715

گروه جهادی ابوتراب سیستان یکی از گروه جهادی دانش آموزان منطقه زابل است که با رفع این معضل اجتماعی در زابل تلاش می کند تا بزرگترین معضل جامعه یعنی ساماندهی شود. کیسه خواب و اعتیاد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صیادی رئیس گروه جهاد ابوتراب سیستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: گروه جهاد ابوتراب سیستان منتسب به نام مبارک ملا علی (ع) فعالیت های جهادی را در این منطقه انجام داده است. منطقه سیستان به روش امام علی (ع).

وی با بیان اینکه این گروه جهادی بیش از 6 سال است که با کمک های مردمی در منطقه سیستان فعالیت می کند، افزود: اعضای این گروه متشکل از طلاب حوزه علمیه زابل هستند که کاملاً جهادی و با انگیزه برای کمک به محرومان هستند. .


صیادی گفت: هزینه های این گروه جهادی تماما از محل کمک های مردمی است و از هیچ ارگان دولتی کمکی دریافت نمی شود.


مسئول گروه جهادی ابوتراب سیستان گفت: این گروه جهادی علاوه بر کمک های معیشتی و پوشاک، محلی برای افراد بی خانمان به نام پشتیبان ملاعلی دارد که در آن بی خانمان ها یا فراموش شده های شهر زندگی می کنند. سازماندهی شده اند


وی با اشاره به اینکه شام، لباس تمیز، پانسمان و مداوای زخم های بدن و استحمام مردم در این مکان انجام می شود، گفت: در این مکان که به صورت موقت در بقعه شهید طباطبایی مستقر است، امکانات غسل و غسل وجود دارد. مشکل بهداشتی مناسبی نداریم و در این راستا به دنبال یک زمین مستقل بودیم که خوشبختانه با کمک خیرین توانستیم زمین مناسبی را خریداری کنیم و با کمک مردم و خیرین به زودی ساخت یک زمین را آغاز خواهیم کرد. مکان مناسب با تجهیزات کامل برای سازماندهی بهتر این افراد. .


صیادی گفت: در حمایت از ملا علی (ع) از ماه رمضان سال گذشته کار ساماندهی کارتن خواب ها را آغاز کردیم که تاکنون بیش از 10 نفر از این افراد معتاد ترک کرده اند و برای تعدادی از آنها نیز فرصت شغلی فراهم شده است.


وی خاطرنشان کرد: این مکان همانطور که از نامش پیداست محل اتکای افرادی است که به دلیل بیماری اعتیاد از کار و خانواده طرد شده و از کوچه و خیابان رانده شده اند. ما می گوییم باید ترک کنید، اما با رفتار مناسب و مهربانانه مردم به سمت خود کشیده می شوند و خودشان مشتاق ترک مواد می شوند.


976be763 a53e 4d19 bf1d 2b25dcf87016 خبر خاکستری

وی ادامه داد: بسیاری از افراد پس از ترک خانواده به آغوش گرم خانواده بازگشته اند و اکنون زندگی خوب و پرباری دارند.


صیادی گفت: برای کمک به چند سازمان مربوطه مراجعه کردیم اما متاسفانه در جمع آوری کارتن خواب ها که یکی از وظایف اصلی این سازمان ها است با ما همکاری نکردند.


و ادامه داد: بهترین پشتیبان و پشتوانه ما مردم هستند و به خودشان کمک می کنند و تا زمانی که ظرفیت مردم وجود دارد نیازی به هیچ دستگاه دولتی نداریم.


وی با بیان اینکه فعالیت تبلیغاتی این گروه بیشتر در فضای مجازی است از مردم و خیرین خواست مانند همیشه تا حذف کامل کارتن خواب ها در منطقه زابل در کنار این گروه جهادی باشند.


وی در پایان ساخت خانه معلولان، تامین وسایل زندگی محرومان، تامین جهیزیه فقرا و تهیه بسته معیشت برای محرومان شناسایی شده در طول سال را از دیگر اقدامات این گروه جهادی برشمرد. در منطقه سیستان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید